به گزارش "ورزش‌ سه"، تا اینجای کار اینطور که از دیوارهای فدراسیون به بیرون درز کرده، افشاریان و دستیارانش به دو گزینه نهایی یعنی وحید کاظمی و بیژن حیدری برای سپردن قضاوت دربی 102 رسیده‌اند. کاظمی که به لحاظ نمره در فصل جاری تاکنون بهترین نمرات را از ناظران مسابقه گرفته و بیژن حیدری که همیشه یکی از  کاندیداهای قضاوت دربی بوده و هست.
اینطور که نزدیکان کمیته داوران می‌گویند چون کاظمی تاکنون تا یک‌قدمی دربی رفته اما لحظه آخر انتخاب کمیته داوران نفر دیگری بوده، کمیته داوران و البته شخص اول آن یعنی افشاریان دوست دارند کاظمی را برای دربی انتخاب کنند، اما آنچه باعث می‌شود قلم آنها برای نوشتن این ابلاغ بلرزد این است که افشاریان و دستیارانش می‌ترسند اگر بازی دچار تنش شود این داور اهل قائمشهر تصمیماتی بگیرد که تنش را بیشتر کند. علاوه بر این کاظمی زیاد از کارت زرد استفاده می‌کند که همین امر خودش در مسابقه به اندازه کافی تنش ایجاد می‌کند.

1828988

به همین دلیل است که کمیته داوران علی‌رغم اینکه بدشان نمی‌آید در این دربی به چهره جدیدی قضاوت دهند، ولی ترس از آن دارند که با بروز تنش در بازی، کاظمی در مدیریت آن دچار مشکل شود و همین نکته تصمیم آنها را برای انتخاب بیژن حیدری مصمم‌تر می‌کند. کمیته داوران بر این باور است که حیدری در مواقع بحرانی قدرت کنترل تنش‌ها را بیشتر دارد و اقدامی که تنش‌زاست را انجام نمی‌دهد. 
به این ترتیب آنچه شانس حیدری را برای قضاوت دربی 102 بیشتر می‌کند همین تفاوت رفتاری او با کاظمی است. 
کنجکاوری در این زمینه نشان می‌دهد نظر کمیته داوران روی نام حیدری است. اما این نمی‌تواند باعث شود که به طور حتم حیدری را قاضی میدان بدانیم، چون که در دفعات پیش هم کمیته داوران تصمیم نهایی خود را گرفته بودند (دربی 101 نیز قرار بود به دکتر حیدری سپرده شود)، اما درست لحظه آخر و جایی که قرار بود ابلاغ داور صادر شود، اعضای کمیته داوران در جلسه شبانه آن هم حوالی ساعت 11 شب گزینه‌ای را انتخاب کردند که پیش از آن در گوی انتخابی آنها نبود و با مصلحت‌اندیشی افشاریان تصمیمات دچار دگرگونی شد.
با این تفاصیل آنچه تاکنون بر اساس خرد جمعی اعضای کمیته داوران تصمیم گرفته شده براساس حساسیت دربی 102 انتخاب کمیته داوران بیژن حیدری است.
منبع: ایران ورزشی