به گزارش "ورزش سه"، با گذشت کمتر از 24 ساعت از پایان دربی پایتخت، بازار شکایت دو تیم از یکدیگر همچنان داغ است. پس از آنکه باشگاه پرسپولیس مدعی شد به دلیل عدم رعایت سقف بودجه از استقلال شکایت کرده، حالا آبی پوشان نیز با ادعای مشابهی، از تیم رقیب شکایت کرده اند.

فرشید سمیعی، عضو هیئت مدیره آبی پوشان در گفتگو با خبرنگار ورزش سه ضمن تأیید این موضوع اعلام کرد که باشگاه استقلال با استناد به ماده های 51 و 117 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، از باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت سقف بودجه شکایت کرده است.

سمیعی می گوید که باشگاه استقلال بابت عبور پرسپولیس از سقف قراردادها و استفاده از بازیکنان غیر مجاز، از سرخپوشان شکایت کرده اند و به زودی این پرونده به دست کمیته انضباطی خواهد رسید.

طی ماه های اخیر، هواداران استقلال در فضای مجازی مدعی بودند که مدیریت باشگاه باید بابت تخلف های پرسپولیس از این باشگاه به کمیته انضباطی شکایت کند. در این مدت، علی خطیر در مصاحبه های تلویزیونی به نوعی نشان داده بود که قصد چنین کاری را ندارد اما در نهایت این اتفاق رخ داد.

1966891

بررسی ماده 51 مقررات انضباطی مبنی بر اصول کلی رفتار که یکی از موارد علت شکایت استقلال است، آمده است:

مقامات رسمی فدراسيون ، مقامات رسمی هيأت های فوتبال ، باشگاه ها و مقامات رسمی آنها، بازیکنان، سایر اعضای مجمع فدراسيون فوتبال و مقامات رسمی آنها و به طور کلی تمام افرادی که از سوی فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ، هيات ها و باشگاه ها عهده دار انجام وظيفه ای هستند، باید به مقررات بازی فوتبال، همچنين اساسنامه، مقررات، آئين نامه ها، بخشنامه ها، دستورالعمل ها و تصميمات فيفا ، کنفدراسيون فوتبال آسيا، فدراسيون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و سازمان ليگ احترام پایبند باشند و اصول رفتار اخلاقی، وفاداری، یکپارچگی و جوانمردی را رعایت نمایند.

همچنین در ماده 117 با عنوان تعیین مجازات ها نوشته شده است:
هرجا که در این مقررات، مجازات تخلفات به صورت دقيق و قطعی معين نشده باشد و تعيين مجازات به رکن قضایی تفویض شده باشد، رکن قضایی مجاز است تا با ملاحظه کليه اوضاع و احوال حاکم بر موضوع و سوابق شخص متخلف و رعایت کيفيات مخففه یا مشدده و بررسی رویه قضایی، در چارچوب مجازات ها ی پيش بينی شده در این مقررات مبادرت به انتخاب مجازات، اتخاذ تصميم و صدور رای نماید.