به گزارش "ورزش سه"، گوستاوو بلانکو مطابق انتظار یکی از نفرات منتخب جواد نکونام در دربی بود و در خط حمله استقلال قرار گرفت که مدافعان پرسپولیس سعی در مهار او داشتند، اما مهاجم آرژانتینی با وجود عدم گلزنی، می‌توان گفت کارش را به نحو احسن انجام داد و جزء مهره‌های موثر تیمش در بازی دیروز بود.

بلانکو غیر از دو موقعیت در نیمه دوم که یکی از آنها را با ضربه سر به مرکز دروازه پرسپولیس و دستان بیرانوند زد و یک فرصت هم در آفساید به دست آورد، در دقیقه 40 نیز در یکی از صحنه‌های مشکوک داوری حاضر بود که موعود بنیادی‌فر اعتقادی به خطای محمدحسین کنعانی‌زادگان روی او نداشت.

1967055

اما نکته حائز اهمیت برای مهاجم آرژانتینی استقلال در دربی، استفاده این بازیکن از قدرت بدنی بالای خود بود که توانست توپ‌های دریافتی بلند و پاس‌های کوتاه را به خوبی کنترل کند و توپ‌های داده شده را لو ندهد و به بازیکنان هم‌دسته برساند تا تیمش را در موقعیت هجومی قرار بدهد و بازیکنان حریف را صاحب توپ نکند.

بلانکو که پس از دو بازی تعویضی و سه حضور ثابت و زدن یک گل برای استقلال دوباره در ترکیب آبی‌ها قرار گرفته بود، در تقابل با مدافعان پرسپولیس موفقیت زیادی در نبردهای هوایی و زمینی داشت و به آنها توپ نمی‌داد تا خطر را از محوطه جریمه دور کنند و اگر هم یک ضربه در چارچوبش تبدیل به گل می‌شد یا پنالتی می‌گرفت، بازی خوبش را تکمیل می‌کرد.

1967056