کارل هاینتس رومنیگه مصاحبه مفصلی درباره شرایط بایرن مونیخ داشته است

بایرن مونیخ روز گذشته با پیروزی مقابل بروسیا دورتموند موفق به کسب دهمین قهرمانی متوالی در بوندسلیگا شد.

 طرفداری | حال در صبح روز بعد از قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا، کارل هاینس رومنیگه اسطوره بایرن مونیخ در این مورد با بیلد مصاحبه کرده است. رومنیگه در مصاحبه خود درباره فصل اول یولیان ناگلزمان در بایرن مونیخ، عدم وجود رقابت در بوندسلیگا، نمایندگان آلمان در لیگ اروپا و برخی دیگر از موارد صحبت کرده است. 

کارل هاینتس رومنیگه در مورد یولیان ناگلزمان، گفت:

او تا دسامبر کار بزرگی را انجام داد اما در نیم فصل دوم، به نظرم یک یا دو تصمیمی که از نظر تاکتیکی گرفته شدند، جای بحث داشتند. در هر حال او یک مربی خوب و جالب است و امیدوارم برای طولانی مدت در بایرن مونیخ بماند. زیرا در زمان‌هایی که بایرن مونیخ مربی باثبات خاصی داشته، آن سال‌ها همیشه برایش با موفقیت همراه بوده است. ناگلزمان مربی جوانی است که نیاز به تجربه بیشتری دارد. این اولین باشگاه واقعا بزرگ او بعد از هوفنهایم و لایپزیش به حساب می‌آید. او عملکرد خوبی داشته اما بایرن جایی است که انتظارات زیادی از شما وجود دارد. گاهی اوقات تنها قهرمانی در بوندسلیگا برای‌تان کافی نخواهد بود و این انتظار را دارید که حداقل به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسید که این مورد را با حذف مقابل ویارئال از دست دادیم. البته که (این حذف) ناامید کننده بود اما او باید آن را کنار بگذارد و برای سال آینده دوباره تلاش کند. باید به ناگلزمان زمان بدهید.

 رومنیگه در مورد عدم وجود رقابت در بوندسلیگا، گفت:

 در درجه اول باید از خود بپرسید فوتبال چیست؟ فوتبال قبل از هرچیزی به احساسات مربوط می‌شود. اگر امروز به جدول بوندسلیگا نگاه کنید، بایرن مونیخ با 12 امتیاز فاصله نسبت به تیم دوم در صدر جدول قارار داد، تیم دوم نسبت به تیم سوم 8 امتیاز فاصله دارد. نبود رقابت زیادی در بالای جدول وجود ندارد اما برای کسب سهمیه‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هجان بیشتری به چشم می‌خورد. بوندسلیگا مانند لیگ برتر و سری آ به هیجان بیشتری نیاز دارد.

 رومنیگه در مورد رقابت بروسیا دورتموند با بایرن مونیخ، گفت:

 به نظرم دورتموند در تلاش است تا کمی پیشرفت کنند. با فروش ارلینگ هالند پول قابل توجهی را به دست می‌آورند و احتمالا از آن برای حل مشکلاتی که در فصل جاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده کنند. دورتموند در خط دفاعی خود مشکل نبود بازیکنان پرسرعت و باکیفیت را دارد. تقویت این پست یک مزیت برای آن‌ها خواهد بود. آدیمی هم بازیکن خوبی است اما نباید به اشتباه انتظارات زیادی از او داشته باشید. او هنوز هم یک بازیکن جوان است که باید پیشرفت کند. دورتموند در سال‌های اخیر بیشتر به عنوان باشگاهی که باعث پیشرفت بازیکنان می‌شود، شناخته شده است. آخرین نمونه چنین چیزی جیدون سانچو بود. او در دورتموند پیشرفت کرد و سپس در ازای مبلغ زیادی به منچستریونایتد فروخته شد.

 رومنیگه در مورد اولیور کان جانشینش در بایرن مونیخ، گفت:

 من یک رابطه خوب و دوستانه با او دارم. اولیور باید راه خودش را برود و تصمیم بگیرد. او اشتباهاتی دارد اما شما باید بالاخره مسئولیت‌تان را به فرد دیگری واگذار کنید. نمی‌خواهم مدام نصیحتش کنم، او خودش باید تجربیاتش را به‌دست بیاورد.

 رومنیگه در مورد نمایندگان آلمان در لیگ اروپا، گفت: 

 متاسفانه دیگر هیچ باشگاه آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد. این اتفاقی مهمی برای بوندسلیگا است. هر دو آن‌ها می‌توانند به فینال این رقابت‌ها برسند. حریفانی که در یک چهارم نهایی با آن‌ها رو‌به‌رو شدند، سخت‌تر از حریفان فعلی‌شان در مرحله نیمه نهایی بودند. فقط نباید این اشتباه را کنند که حریف خود را دست‌کم بگیرند.

 رومنیگه در مورد پپ گواردیولا و کسب قهرمانی اروپا توسط او، گفت: 

 از زمانی که هر دو در بایرن بودیم، دوستی خوبی با پپ گواردیولا داشتم. قهرمانی لیگ برای او کافی نیست. برایش آروزی سلامتی دارم زیرا می‌دانم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان چقدر وسواس دارد. تقابل با تیم‌های اسپانیایی برای او بسیار مهم و احساسی هستند.