به گزارش "ورزش سه"، ژانویه 2020 و در آخرین روز انتقالات زمستانی، بارسلونا با پرداخت 31 میلیون یورو برای پدیده باشگاه براگا، او را جذب کرد. فرانسیسکو ترینکائو تا پایان فصل برای براگا قرضی بازی کرد و از تابستان به بارسلونا اضافه شد ولی در اولین فصل حضورش و زیر نظر رونالد کومان نتوانست توقعات را برآورده کند و فصل 22-2021 به ولورهمپتون قرض داده شد. در قرارداد او بند خرید دائمی نیز وجود داشت ولی ولوز حاضر به فعال کردن آن نشد تا ترینکائو به بارسلونا برگردد.

1967417

در حالی‌که در بارسلونا منتظر حضور او در تمرینات پیش‌فصل بودند، این اتفاق رخ نداد چرا که دو باشگاه بارسلونا و اسپورتینگ لیسبون برای انتقال ترینکائو به توافق نهایی رسیدند. او فصل قبل در اسپورتینگ عالی بود و حالا نیز از شرایطش رضایت دارد.

ترینکائو در مصاحبه جدیدش و از روزهای حضور در بارسا گفت: «42 بازی برای بارسا انجام دادم که آمار خوبی بود. تجربه بزرگی شد و چیزهای زیادی در بارسا یاد گرفتم. بسیار جوان بودم و از دوره حضور کوتاه مدتم در بارسا رضایت دارم.»

ترینکائو ادامه داد: «بهترین اتفاق هم‌تیمی شدن با ستاره‌هایی بزرگ مثل لیونل مسی و جرارد پیکه بود که بسیار به من کمک کردند. اولین‌بار که وارد رختکن شدم، با دیدن مسی شوکه شدم. من سال‌ها بازی‌های او را از تلویزیون تماشا کرده بودم و حالا کنارش در رختکن حضور داشتم.»

1965460

ترینکائو هم با مسی و هم با رونالدو (تیم ملی) هم تیمی بوده است. او با مقایسه این دو اعجوبه گفت: «آنها دو فوق ستاره بزرگ دنیای فوتبال و از بهترین‌های تاریخ هستند. مسی و رونالدو همیشه برد می‌خواهند و توقعاتشان بالاست. در مقام مقایسه، من رونالدو را کمی بالاتر قرار می‌دهم چون توقعات او از خودش و تیمش را کمی بیشتر دیدم.»