به گزارش ورزش سه، خسوس ‌کاساس، سرمربی اسپانیایی تیم ملی عراق، روز گذشته در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی درباره جام ملت‌های آسیا صحبت کرد و گفت: کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی عراق یک رویا است. در محاسبات کلی جام ملت‌ها، عراق کاندیدای کسب عنوان قهرمانی نیست و ما نباید فشاری روی بازیکنان ایجاد کنیم.

او در خصوص شرایط بازیکنان عراق توضیح داد: من بین بازیکنان شاغل در خارج از کشور و بازیکنان داخلی تفاوتی قائل نمی‌شوم اما در اروپا برنامه‌های بهتری وجود دارد که از نظر من از لحاظ تغذیه، نظم و انضباط به شرایط مدنظر من نزدیک‌تر است.

کاساس توضیح داد: جنبه‌های تاکتیکی به مرور در تیم جا میفتد و من تلاش می‌کنم تا استعدادها را بدون توجه به لیگی که بازیکنان در آن بازی می‌کنند، در یک تیم ادغام کنم. من به دنبال بازیکن خوب و منظم هستم.

سرمربی اسپانیایی عراق با تاکید بر اینکه بر اساس توافق او با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، هدف اصلی عراق صعود به جام جهانی 2026 است، گفت: زمانی که ما جام خلیج فارس را بردیم، بسیاری از مردم را خوشحال کردیم و حالا آرزوی من این است که با صعود به جام جهانی، آن شادی را تکرار کنم.