به گزارش "ورزش سه"، مسی در طول دوران فوتبالش به تمامی افتخارات ممکن دست پیدا کرده و تنها حسرت او و مردم آرژانتین نرسیدن به جامی بود که آخرین بار دیه‌گو مارادونا برای این کشور به ارمغان آورده بود. 

شاید زمانی که شاگردان لیونل اسکالونی در همان بازی اول مرحله گروهی و در کمال ناباوری برابر عربستان سعودی شکست خوردند، کمتر کسی تصور چنین پرواز بلندی را از سوی آنها داشت اما تلاش و پشتکار این تیم و البته درخشش اسطوره آنها باعث شد که خودشان را در فینال ببینند. 

سال گذشته بود که بازیکنان آرژانتین برای رسیدن به جام قهرمانی برابر مدافع عنوان قهرمانی صف کشیدند و خیلی زود نشان دادند که این شایستگی را دارند که این جام را با خود به خانه ببرند. هرچند کیلیان امباپه با درخششی فوق‌العاده و فراموش نشدنی کار را برای آنها سخت کرد. 

1782581

اما تک تک بازیکنان این تیم هم قسم شده بودند که اجازه ندهند مسی این بار هم ناکام از فینال جام جهانی بیرون برود و با حسرت و اشک شاهد تاج‌گذاری بازیکن دیگری پس از سوت پایان بازی باشد. 

شاید همین اتفاق بود که به امیلیانو مارتینز این قدرت را داد که در لحظات پایانی این بازی و در حالی که نفس همه در سینه حبس شده بود و بسیاری از هواداران آرژانتین رویا را از دست رفته می‌دیدند، ضربه کولو موانی را در کمال ناباوری مهار کرد تا تیمش همچنان در بازی بماند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود. 

1782448

اعتماد به نفس و قدرت بازیکنان آرژانتین به همراه درخشش دروازه‌بان این تیم در ضربات پنالتی باعث شد که نام مسی برای همیشه در تاریخ دنیای فوتبال حک شود و بسیاری بحث درباره انتخاب بهترین بازیکن تاریخ را پس از این بازی بیهوده می‌دانستند. 

مسی برخلاف فینال جام جهانی 2014 برزیل برابر آلمان، این بار ناکام و مغموم از زمین بیرون نرفت و یکی از خوشحال‌ترین آدم‌های دنیا در آن روز فراموش نشدنی بود که بسیاری از هوادارانش در سراسر دنیا با اشک و لبخند از آن یاد می‌کنند. روزی که قرار نیست به این زودی از خاطر کسی برود.