کیلیان امباپه در یک سال اخیر به ندرت در رسانه‌ها صحبت کرده و دلیل خاص خودش را دارد.

او به خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد چون می‌داند اولین سوال در مورد آینده‌اش است. در تابستان پرتنشی که او یکی دو هفته با تیم ذخیره‌ها تمرین کرد نیز حاضر به صحبت نشد. همه اینها در حالی است که قرارداد او در پایان فصل تمام می‌شود و خبری از تمدید نیست. بسیاری می‌خواهند از زبان خودش بشنوند که بالاخره چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد.

در فرانسه این شیوه رفتاری امباپه و دوری او از رسانه‌ها باعث انتقاداتی شده است. دنیل ریولو، کارشناس رادیو مونته کارلو، در این رابطه گفت: «کیلیان امباپه یک سال است که صحبت نکرده است. حتی در تیم ملی فرانسه نیز به عنوان کاپیتان صحبت نکرد و از نشست‌های خبری صرف نظر کرد. او با پیراهن پاری سن ژرمن و فرانسه صحبت نمی‌کند و این سکوت طولانی شده است. کیلیان می‌ترسد از او سوال بپرسند. قبلا پسری بود که از هیچ چیز نمی‌ترسید. این سریال احتمالاً به زودی، در ژانویه، دوباره شروع خواهد شد. ماندن یا نماندن، تمدید یا عدم تمدید.»

ریولو ادامه داد: «پاری سن ژرمن معتقد است که قرارداد او را تمدید می‌کند اما خودش هرگز نگفته که قرار است تمدید کند و بنابراین شاید پاریس را ترک کند. من قبلاً گفته‌ام، اگر جای رئال باشم، به امباپه دو هفته فرصت می‌دهم تا تصمیم بگیرد. اگر من پاری سن ژرمن باشم نیز همینطور است. فکر می‌کنم آنها دیگر این سریال را تکرار نمی‌کنند.

من به کیلیان امباپه یک ماه فرصت می‌دهم تا تمدید کند. اما او بدون اینکه هرگز حرفی بزند، بدون اینکه چیزی بگوید، خودش را از دنیا جدا کرده است. هرگز ندیده‌ام بازیکنی با این همه پتانسیل و توانایی اینقدر در فرانسه مورد بی‌مهری قرار گیرد و محبوبیتی اندک داشته باشد. شاید قابل درک نباشد ولی او باید با مردم ارتباط داشته باشد. کیلیان باید صحبت کند چون صادقانه بگویم، این داستان در حال تبدیل شدن به یک فاجعه تمام عیار است.»

258 258