به گزارش "ورزش سه"، فلورنت تورچات، روزنامه‌نگار فرانسوی که از طرفداران متعصب لیونل مسی و تیم ملی آرژانتین است، کتاب زندگینامه شماره ۱۰ افسانه‌ای آرژانتین را با پیش‌گفتاری از آنخل دی‌ماریا ارائه کرده است.

در حالی که بیشتر فرانسوی‌ها از شکست تیم ملی فرانسه و قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ناراحت بودند، یک نفر اشک شوق می‌ریخت و برای این قهرمانی هیجان‌زده بود. او فلورنت تورچات بود. یک سال پس از این فینال تاریخی او با مسی ملاقات و این کتاب را معرفی کرد.

1969335

او درباره عشق و علاقه‌اش به لیونل مسی گفت:«من در جام جهانی ۱۹۹۴ عاشق آرژانتین شدم. با باتیستوتا، کانیجیا و مارادونا. همچنین پیراهن تیم ملی آرژانتین را هم دوست دارم زیرا با رنگ لباس باشگاه مورد علاقه من که مارسی است، شباهت زیادی دارد. وقتی بچه بودم یک پیراهن آرژانتین در اتاقم داشتم و هر سال برای تولد یا هدیه کریسمس از والدینم لباس آرژانتین می‌خواستم.»

تورچات امروز این کتاب که «کینگ لئو» نام دارد را معرفی کرده و قرار است بزودی در بازار عرضه شود. جدا از ارزش بالای کتاب، اینکه یک فرانسوی آن را نوشته نشان می‌دهد که عشق به لیونل مسی فراتر از مرزهاست. مسی آرژانتینی است اما جادویش باعث می‌شود که همه فارغ از اینکه از چه کشوری هستند او را دوست داشته باشند.