به گزارش "ورزش سه"، امروز دادگاه گالتیه، سرمربی نام‌آشنای فرانسوی برگزار شد و این مربی موفق شد به خوبی از خودش دفاع کند و در نهایت تبرئه شود. او در دفاعیاتش ادعا کرد که «نژادپرست نبوده» و «در تله افتاده است.» دادستان عمومی فرانسه هفته گذشته برای او درخواست یک سال حبس تعلیقی و ۴۵۰۰۰ یورو جریمه کرده بود.

دادگاه نیس در این پرونده حکم داد که هیچ یک از جرم‌های او ثابت نشده است. اتهام او نژادپرستی، تلاش برای کاهش بازیکنان سیاهپوست و مسلمان تیم، انتقاد از بازیکنان مسلمان و سواستفاده از ماه رمضان برای بازی ندادن آنها بود، که در پایان دادگاه او از همه این اتهامات تبرئه شد.

1969711

اولیویه مارتین، یکی از وکلای این سرمربی فرانسوی در این مورد گفت:«این واکنشی است که باعث رضایت ما می‌شود، زیرا این اتهامات به‌طور قابل توجهی به زندگی شخصی و حرفه کاری او آسیب زده بود. این یک کامبک برای اوست. ما از این حکم بسیار خوشحال و راضی هستیم زیرا توانستیم جرایمی که به‌طور ناعادلانه و غیرمنصفانه به او نسبت داده شده بود را رد کنیم. همچنین ما توانستیم تلاش‌های برخی افراد و سواستفاده آنها از برخی اظهارات را که با هدف آسیب رساندن به او بود را شناسایی کنیم.»