به گزارش "ورزش سه"، در هیاهوی ماجرا و حپاشی مسابقات سوپرلیگ اروپا، دی‌لورنتیس پیشنهاد داده که فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز باید برای جذاب‌تر کردن سری A دست به کار شود و تغییرات زیادی را اعمال کند.

دی‌لورنتیس که خود موافق طرح سوپرلیگ است و موافق ناپولی در این لیگ است، اعلام کرده که با تماس با فلورنتینو پرز، با او درباره این مسابقات صحبت کرده و بر اهمیت اعمال تغییرات اساسی در فوتبال تاکید کرده است.

او علاوه‌بر سوپرلیگ مشتاق تغییر در سری A نیز هست. در مصاحبه جدیدش درباره این تغییر گفت:«ما به تغییرات بیشتری احتیاج داریم تا تماشاگران بیشتری را جذب کنیم و درآمدهای تیم‌ها را افزایش دهیم. اگر من بتوانم تصمیم بگیرم، بلافاصله سری A را با سری E، (کلمه Elite) جایگزین می‌کنم. در این لیگ فقط تیم‌های برتر سری A کنونی را قرار می‌دهم. همه تیم‌ها از شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند و درآمد زیادی به دست می‌آورند.

1969869

ما تیم‌هایی در سری آ داریم که از شهرهایی با ۲۰۰۰۰ شهروند هستند. آنها حتی ۱۰۰۰۰ بلیت در هر بازی هم نمی‌فروشند. هفت یا هشت باشگاه در لیگ تاثیرگذار هستند، بنابراین فقط هفت باشگاه دیگر را با همان جاه‌طلبی آنان به لیگی به نام سری E اضافه می‌کنم.

حالا می‌توانیم یک لیگ ۱۴ تیمی با باشگاه‌های قوی داشته باشیم، سپس در سطح پایین‌تر هم دو گروه سری A با ۲۰ تیم. بقیه فوتبال آماتور است و باید در سطوح بسیار پایین قرار بگیرند.»