به گزارش "ورزش سه"، گفته می‌شود که سر الکس فرگوسن در حالی که سعی می‌کرد جود بلینگام را برای انتقال به منچستریونایتد متقاعد کند، با جان مورتو، مدیر فوتبال منچستریونایتد، درگیر شد.

بر اساس گزارش اتلتیک، در مارس 2020، درگیری بین فرگوسن و مدیر فوتبال منچستریونایتد، در جریان بازدید بلینگام از مجموعه تمرینی کارینگتون آشکار شد. بلینگام که در آن زمان 16 سال داشت هنوز برای بیرمنگام سیتی بازی می‌کرد و مورد توجه چندین باشگاه مطرح اروپایی از جمله شیاطین سرخ بود.

اوله گونار سولسشر، سرمربی وقت تیم، می‌خواست بلینگام را جذب کند و برنامه کاملی برای این بازیکن داشت تا مدتی پس از حضور در آکادمی یونایتد وارد تیم اصلی شود. سولسشر از فرگوسن درخواست کرده بود تا برای مذاکره با بلینگام دست بکار شود.

1969981

جان مورتو دیدگاه متفاوتی در مورد نحوه خرید بازیکن داشت. سر الکس فرگوسن روز بازدید بلینگام و خانواده‌اش از آکادمی، با این بازیکن 16 ساله دست داد اما مورتو به جای اینکه به آن‌ها فرصت صحبت بدهد، بازیکن و والدینش را برای بازدید از امکانات کمپ به بیرون از اتاق راهنمایی کرد.

ظاهراً سر الکس فرگوسن از این موضوع خشمگین شده و مدتی بعد عصبانیت خود را به صورت چهره به چهره به مورتو ابراز کرد. مورتو هم مدعی شد که او این جلسه را قطع نکرده بود و همه چیز یک سوتفاهم بود.

1969982

علیرغم تلاش‌ها، بلینگام در جولای 2020 با قراردادی 32 میلیون دلاری به بروسیا دورتموند منتقل شد و در اوایل سال جاری هم به رئال مادرید رفت.