به گزارش "ورزش سه"، یک شکست دیگر برای آژاکس رقم خورد و این تیم بزرگ با جام حذفی هلند خداحافظی کردند. یو‌اس‌وی هرکولس از اوترخت، تیمی از دسته چهارم فوتبال هلند در مرحله یک هشتم نهایی با پیروزی 3-2 برابر آژاکس به لطف گل دقیقه 93 گروتنبرگ صعود کرد و پرافتخارترین تیم هلند را حذف کرد.

1970151

این تیم آماتور باعث شد آژاکس بیش از پیش شرمسار هوادارانش شود. به حدی که باشگاه با آگاهی از شرمندگی ناشی از حذف، به 325 هواداری که برای تماشای مسابقه آمده بودند، هزینه بلیت مسابقه و هزینه سفر با اتوبوس به اوترخت را پرداخت کرد.

1970149

بیانیه باشگاه آژاکس پس از حذف تحقیرآمیز: «با توجه به عملکرد ضعیف تیم در بازی با هرکولس، هواداران روز سخت و دردناکی را تجربه کردند. ما در این درد شریک هستیم و عمیقا شرمنده‌ایم. با مشورت تیم و کادر فنی مقرر شد تمامی هوادارانی که بلیت تهیه کرده‌اند، غرامت دریافت کنند. ما هزینه بلیت مسابقه و سفر اتوبوس شما را پس خواهیم داد. مبلغ پرداختی برای این کار به‌زودی در حساب شما خواهد بود. این البته خاطره شب دردناک را پاک نمی‌کند، اما هیچ کاری انجام ندادن نیز برای ما یک گزینه نبود. از حمایت بی قید و شرط شما متشکریم.»

1970150

آژاکس که در ماه اکتبر به قعر جدول رده‌بندی لیگ هلند رسید، در روزهای اخیر به رده پنجم صعود کرده و در هفت بازی اخیر 17 امتیاز کسب کرده است. در مجموع این بدترین فصل آژاکس در تمام سال‌های اخیر است.