به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی، سرمربی پیکان، که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد، در بخشی از کنفرانس خبری خود در مورد حواشی اخیر تیم ملی در فاصله کوتاه تا جام ملت‌های آسیا صحبت کرد. او در مورد لغو مجوز واردات خودرو که پیش‌تر برای ملی‌پوشان صعودکرده به جام جهانی صادر شده بود نظرش را بیان کرد.

عنایتی گفت: حمایت و دعای مردم و رسانه‌های تلویزیون همیشه بوده و این دوره شرایط بهتری حاکم بوده، اما به نظر من باید یک مقدار از این موضوع عبور بکنیم و به سمت امکانات و ابزار برویم. اینکه مدام بگوییم دعای خیر مردم پشت‌مان است و هیچ اتفاق و هیچ امکاناتی نمی‌خواهیم، این اتفاقات سال‌های اخیر می‌افتد. باید قبول کنیم که ما نسبت به فوتبال قاره آسیا وحشتناک رو به عقب حرکت می‌کنیم و در حال پسرفت هستیم.

او ادامه داد: تنها چیزی که برای دوستان مهم است این است که ما مدام انتظارات را از تیم ملی بالا ببریم. از لحاظ نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و امکانات و بازی‌های دوستانه خودتان شرایط را می‌دانید. اصلی‌ترین امکانات تیم ملی بازی‌های دوستانه‌ای است که شما را به چالش بکشد و ما اینها را نداریم. امکانات ما باید امکانات قابل قبولی باشد، ولی سال به سال شرایط ما در آسیا سخت‌تر می‌شود.

1960530

او در خصوص انتقاد برخی کارشناسان ادامه داد: ما فقط سطح توقعمان را از تیم ملی بالا می‌بریم بدون اینکه هیچ امکاناتی به آنها بدهیم و انتظار داریم همه اتفاقات خوب فوتبالی بیفتد و این امکان‌پذیر نخواهد بود‌. خدا را شکر همیشه چند تا کارشناس هم داریم که همیشه می‌نشینند و حرف‌های عجیب و غریب و اضافه می‌زنند که نمی‌تواند به فوتبال کمک بکند. اینها کسانی‌اند که دوست دارند همیشه دیده بشوند. بعضی از برنامه‌ها هم دوست دارند این کارشناسان را بیاورند. قانون فوتبال این است که شما امکانات بدهی و توقع داشته باشی. کاری که ازبکستان انجام می‌دهد و من مطمئنم در سال‌های آینده یکی از رقبای سرسخت ما خواهد بود. الان هم این اتفاق افتاده است. باید یک مقداری مطالبه‌گری ما بیشتر شود. نیروی انسانی خوبی داریم اگرچه این نیروی انسانی هم رو به تضعیف است چون که ما هیچ استعدادی را پرورش نمی‌دهیم. الان در شرایط فعلی می‌توانیم به نیروهای انسانی‌مان متکی باشیم.

عنایتی در خصوص پس گرفته شدن حواله واردات خودرو گفت: یا این اتفاق نباید می‌افتاد، یا وقتی افتاده پس گرفتنش اشتباه بود. فوتبال مقوله جدایی نسبت به بقیه ورزش‌های دنیا دارد. فوتبال یک چیز عجیب غریب و یک اقتصاد وحشتناکی در دنیاست. این کار باید سریع کارشناسی بشود و اگر قولی به بچه‌ها دادند باید عملی بشود. اینکه چهار پنج نفر بیایند در مورد مجوزها صحبت کنند نباید باعث این شود که قولی که داده شده پس گرفته شود. در دوره‌های بعدی باید کارشناسانه‌تر نسبت به این پاداش‌ها برخورد بشود. الان وقت این کارها نیست و اگر یادتان باشد، تیم ملی ما در شرایط وحشتناکی بود و ممکن بود از گروه خودش هم بالا نیاید، اما بچه‌های ما از خود گذشتگی کردند و به جام جهانی رسیدند. ان‌شاءالله این قول‌ها هر چه سریع‌تر عملی شود و باعث نشود کدورتی بین اعضای تیم ملی اتفاق بیفتد.