به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز در توکیو مسئولان برگزاری مسابقات لیگ ژاپن درباره سیستم جدید شروع مسابقات در جلسه‌ای حضور پیدا کردند تا طبق فرمت جدید، از سال ۲۰۲۶/۲۷ لیگ ژاپن شروع به فعالیت کند.

در این جلسه که امروز برگزار شد، کمیته اجرایی مسابقات درباره شیوه برگزاری مورد نظرشان توضیحاتی را به نمایندگان باشگاه‌ها ارائه داد و در نهایت هم این فرمت با اکثریت آرا تصویب شد.

طبق فرمت جدید مسابقات لیگ ژاپن با آغاز ماه شهریور از سر گرفته می‌شود و تا خرداد هم ادامه خواهد داشت تا به این شکل لیگ ژاپن نیز به مانند سایر کشورهای آسیایی یکپارچه شود و دیگر مسابقات باشگاهی خود را به صورت سالانه برگزار نکند. 

1970794

جی لیگ ژاپن از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۹۳ با فرمت بهار/ پاییز برگزار می‌شد و در این مدت بارها و بارها موضوع تغییر شرایط فصل فوتبالی ژاپن مطرح شد، چرا که از طرفی نقل و انتقالات بازیکنان با دیگر کشورها تداخل داشت و همچنین گرمای تابستان موجب تشدید مشکلات فیزیکی تیم‌های ژاپنی می‌شد و البته شایان ذکر است در فرمت فعلی هم مخالفانی داشت که معتقد بودند برخی از تیم‌های ژاپنی نمی‌توانند در فصل زمستان بارش برف را مدیریت کنند و این به ورزشگاه‌ها آسیب خواهد زد.