به گزارش "ورزش سه"، هنوز یک بازی تا پایان نیم فصل باقیمانده ولی لونین قطعا در پایان فصل جایزه زامورا را نخواهد برد. در این امر نقش کارلو آنچلوتی پررنگ بود.

1971352

طبق قانون لالیگا، یک دروازه بان برای بردن جایزه زامورا باید حداقل 28 بازی انجام دهد و در هر کدام نیز حداقل 60 دقیقه در میدان باشد. رئال پس از مصدومیت تیبو کورتوا تصمیم به جذب کپا گرفت و همچنان نیز مشخص نیست لونین گلر اول خواهد بود یا کپا. 

در هفته های اخیر لونین بیشتر از کپا به میدان رفته ولی حضور کپا برابر آلاوس باعث شد تا لونین دیگر هیچ شانسی برای بردن جایزه زامورا نداشته باشد. او در هفت بازی گلر فیکس رئال بوده و تا پایان فصل حداکثر 20 بازی دیگر هر تیم انجام خواهد داد. به این ترتیب گلر اوکراینی به حدنصاب لالیگا نخواهد رسید. خط دفاع رئال امسال عالی کار کرده (یازده گل خورده) و لونین نیز در این هفت بازی تنها چهار بار دروازه اش باز شده تا متوسط گل خورده او 0.57 در هر بازی باشد.

1959351

از سوی دیگر کپا در یازده بازی گلر فیکس رئال بوده و در مجموع هفت گل دریافت کرده است (0.64 در هر بازی). او همچنان برای بردن زامورا شانس دارد (کپا قرضی از چلسی برای رئال بازی می کند). رئال در 30 فصل اخیر تنها دو بار برنده زامورا شده است. ایکر کاسیاس در فصل 08-2007 و کورتوا در فصل 20-2019.

لازم به ذکر است که در رده بندی زامورا فعلا آلوارو وایس، گلر لاس پالماس، صدرنشین است.