به گزارش "ورزش‌سه"، مهدی تاج امروز در همایش نوآوری‌های فوتبال دقایقی پیش تریبون رفت و برای حاضران در سالن صحبت کرد و از ضرورت ورود تکنولوژی به فوتبال در عرصه‌های مختلف گفت.

این مدیر اصفهانی پرسابقه در فوتبال ایران که از اواسط دهه 60 در حال رتق و فتق امور فوتبالی بوده و در عین حال دستی هم بر صنعت و فعالیت‌های کارآفرینانه داشته، با توجه به مدرک مهندسی با مسئله نوآوری در حوزه فوتبال بیگانه نیست، اما در شرایطی که فدراسیون فوتبال از نظر شرایط امکانات و ساختمان در وضعیت نسبتا خوبی به سر می‌‎برد، این مسئله در حوزه نیروی انسانی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

نکته اینجاست که فدراسیون فوتبال ایران به دلایل مختلف در برگزاری مسابقات فوتبال از مهم‌ترین ابزار هوشمند فعلی فوتبال جهان (سیستم کمک داور ویدئویی)، محروم است و وعده‌های فدراسیون فوتبال در جهت وارد کردن این تکنولوژی به جایی نرسیده است. بنابراین انتظار می‌رود در این زمینه یا اطلاع رسانی مناسب و دقیقی انجام بشود، یا راهکارهای احتمالی برای طی شدن فرآیند طولانی نصب VAR در 12 ورزشگاه لیگ برتری به اطلاع علاقمندان به فوتبال برسد. اگرچه شاید خود این مسئله هم به دلایلی که به موضوعات ترحیم ربط داشته باشد، قرار نیست بر زبان مسئولان جاری شود.

در هر صورت انداختن تصاویر نوآورانه دردی از فوتبال ایران دوا نخواهد کرد؛ اگرچه نگاه عکاس برای تصویر کردن زاویه متفاوتی از رئیس فدراسیون فوتبال ایران جالب توجه است.