به گزارش "ورزش سه"، هاوارد وب، رئیس کمیته داوران حرفه‌ای لیگ برتر انگلیس، فصل بسیار پرتنشی را سپری می‌کند. داوری در لیگ برتر، به خصوص در رابطه با به کارگیری سیستم VAR، در نیم فصل اول تنش‌های زیادی داشته است. در برخی از این موارد اشتباهات داوری به قدر واضح بوده‌اند که وب مجبور به عذرخواهی و قول اصلاح روندها را در آینده داده است.

مهمترین این اتفاقات، مردود شدن گل سالم لیورپول در بازی مقابل تاتنهام و خطای آندره اونانا روی مهاجم وولوز در بازی یونایتد و ولووز بود. در هر دوی این موارد وب رسما از تیم‌های لیورپول و ولووز برای خسارتی که متحمل شدند عذرخواهی کرد و به هواداران قول داد که اشتباهات این چنینی کمتر خواهند شد.

در موردی دیگر از اشتباهات تاثیرگذار داوران، در اولین بازی نونو اسپیریتو سرمربی پرتغالی در هدایت ناتینگهام  فارست و در دیدار خانگی این تیم مقابل بورنموث در لیگ برتر، رابرت جونز، داور مسابقه، کارت زرد دوم را به ویلی بولی، مدافع میانی فارست برای خطایی مشکوک نشان داد، تصمیمی که اسپیریتو سانتو پس از بازی به شدت آن را محکوم کرد و طبق گزارش‌ها، باشگاه هم درخواست تعلیق داور بازی را به کمیته داوران حرفه‌ای فرستاد.

1971554

حالا به گزارش تلگراف، وب با باشگاه ناتینگهام فارست در تماس بوده تا اعتراف کند که جونز برای اخراج بولی در جریان مسابقه اشتباه جدی و آشکاری مرتکب شده است. اسپیریتو سانتو هم در آخرین نشست خبری خود این را تایید کرد: "من پیامی دریافت کردم (از طرف هاوارد وب) که در آن از ما و باشگاهمان عذرخواهی کرده بود و ما آن را می‌پذیریم و به جلو می‌رویم." 

قرار است اخراج این بازیکن هم مورد تجدید نظر قرار بگیرد و احتمالا بولی بتواند از بازی بعدی تیمش را همراهی کند.