به گزارش ورزش سه، تیم ملی امارات که اردوی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا را زیر نظر پائولو بنتو و در ورزشگاه دانشگاه نیویورک در ابوظبی برگزار کرده است، امروز در ورزشگاه محمد بن زاید به مصاف تیم ملی قرقیزستان خواهد رفت. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که بازیکنان شارجه و شباب الاهلی در آن غایب خواهند بود اما با این حال سایر ملی‌پوشان امارات با روحیه بالایی آماده حضور در این بازی هستند.

جالب اینکه تیم‌های امارات و قرقیزستان پیش از این در جام ملت‌های آسیا 2019 که در امارات برگزار شد، یک بار به مصاف هم رفتند که امارات با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد.

1972731

بازی دوستانه قرقیزستان و همچنین دیدار دوستانه برابر عمان که 6 ژانویه برگزار می‌شود، آخرین مسابقات تیم ملی امارات قبل از عزیمت به قطر برای حضور در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و بنتو پس از این دو مسابقه، لیست بازیکنان خود را که طبق مقررات AFC باید از 31 بازیکن به 26 بازیکن کاهش یابند، اعلام‌ می‌کند.

امارات پس از حضور بنتو آمار خوبی داشته است. این تیم 5 بازی از جمله 3 بازی دوستانه انجام داده که در آنها با نتیجه 4-1 مقابل کاستاریکا به برتری رسیده، 1-0 کویت را شکست داده و 2-1 مقابل لبنان پیروز شده است. بنتو دو بازی رسمی هم در مقدماتی جام جهانی 2026 انجام داده که در آن نپال را 4-0 و بحرین را 2-0 شکست داده است.

نکته جالب اینکه فدراسیون فوتبال امارات پیش از این اعلام کرده بود درهای ورزشگاه برای دو بازی دوستانه تیم ملی امارات به صورت رایگان به روی هواداران باز خواهد شد تا آنها قبل از سفر به دوحه برای حضور در جام ملت‌های آسیا از بازیکنان تیم ملی کشورشان حمایت کنند.