به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی روز شنبه فهرست اولیه بازیکنان مدنظر خود برای اردوی آماده‌سازی تیم ملی عربستان برای جام ملت‌های آسیا 2023 را با 30 بازیکن اعلام کرد که این لیست تا قبل از شروع مسابقات به 26 بازیکن کاهش خواهد یافت.

پس از اعلام این لیست و غیبت بازیکنانی مانند سلطان الغنام، سلمان الفرج و یاسر الشهرانی، بحث و جدل‌های زیادی بر سر انتخاب‌های مانچینی به وجود آمد که این موضوع واکنش رئیس فدراسیون فوتبال عربستان را به دنبال داشت.

یاسر المسحل در اظهاراتی به کانال السعودیه گفت: انتخاب لیست بر عهده مربی است و او به دقت سطح بازیکنان را زیر نظر دارد و دستیارانش نیز بر کوچکترین جزئیات تمرکز می‌کنند. مانچینی تیمی را انتخاب کرد که معتقد است در خدمت دیدگاه فنی او است و قطعا مربی بیشترین علاقه را برای موفقیت تیم دارد.

او ادامه داد: ما از انتخاب‌های مربی حمایت می‌کنیم و در عین حال به همه نظرات احترام می‌گذاریم، به‌خصوص اینکه هر ترکیبی که در هر کشوری در جهان اعلام می‌شود، باید همراه با نظرات مثبت و منفی باشد.

المسحل همچنین عنوان کرد: فدراسیون عربستان تا ساعاتی دیگر فهرست نهایی را به برگزارکنندگان جام ملت‌های آسیا ارائه می‌کند و برگزارکنندگان نیز اجازه می‌دهند به هر دلیلی تا 6 ساعت مانده به اولین بازی این تیم در این مسابقات، فهرست نهایی تغییر داده شود.

تیم ملی عربستان در گروه ششم جام ملت‌های آسیا با تیم‌های تایلند، عمان و قرقیزستان رقابت می‌کند.