به گزارش "ورزش سه"، سرمربی ایتالیایی عربستان فهرست نهایی و 26 نفره خود را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اعلام کرد. جدا از اینکه مانچینی چند بازیکن برتر لیگ مانند سلطان الغنام را با خود به قطر نبرد، او روی اسامی مطرح دیگری نیز خط قرمز کشید که جزء بازیکنان باتجربه و کلیدی سعودی‌ها به شمار می‌روند.

سلمان الفرج را می‌توان بزرگترین حذف شده فهرست مانچو نامید. کاپیتان تیم ملی عربستان و الهلال که در این سال‌ها یکی از ارکان ثابت در خط میانی الاخضر بوده است، مورد بی‌مهری سرمربی ایتالیایی قرار گرفت و فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 را از دست داد.

این بازیکن که با الهلال به افتخارات متعددی دست یافته است، در جام‌های جهانی 2018 و 2022 و همین‌طور جام ملت‌های آسیا 2015 برای عربستان به میدان رفت و جام ملت‌های قبلی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد.

1974186
1974187
1974188

دیگر عربستانی نامداری که حذف شده، یاسر الشهرانی است. مدافعی که توانایی بازی در سمت راست و چپ را دارد، در جام جهانی 2022 به شدت مصدوم شد و تا چند ماه قادر به حضور در میادین نبود. او در دو جام ملت‌های 2015 و 2019 و جام‌های جهانی 2018 و 2022 برای سعودی‌ها به میدان رفت.

سه نام دیگر را نیز باید به این فهرست اضافه کرد. عبدالاله المالکی و محمد البریک نیز دیگر بازیکنانی هستند که مورد توجه مانچینی قرار نگرفتند. محمد العویس سنگربان اصلی تیم ملی عربستان دیگر غایب شاخص این تیم است که البته مورد او نسبت به چهار نفر قبلی متفاوت بوده و این دروازه‌بان به دلیل مصدومیت نتوانست سعودی‌ها را در این پیکارها همراهی کند.

این پنج بازیکن یعنی محمد العویس، یاسر الشهرانی، سلمان الفرج، عبدالاله المالکی و محمد البریک بازیکنانی هستند که همگی در جریان پیروزی خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی برابر آرژانتین به میدان رفتند و برای کشورشان تاریخ‌سازی کردند و فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست دادند.