به گزارش "ورزش سه"، بوی بهبود ز اوضاع اتمسفر داوری این روزهای فوتبال ایران شنیده نمی‌شود و دلیل محکم اثبات این حرف نیز روشن شدن آتش یک جنجال بزرگتر در اولین مسابقه لیگ برتری با حضور کمک داور ویدئویی بود‌.

موضوع اشتباهات داوری به بخش جدایی ناپذیر فوتبال ایران در سال‌های اخیر بدل شده است و بازار نقد و کارشناسی بر صحنه‌های بحث برانگیز تا حدی داغ است که خبرنگاران ورزش سه پیش از هر بازی لیگ برتری تقریبا بلا استثنا خود را آماده انتشار باکس اشتباهات داوری و نظرخواهی از کارشناسان می‌کنند!

اشتباهات تا حدی کلافه کننده شده که جو هواداری و حتی رسانه‌ای تیم‌ها را نیز تغییر داده و طرفداران و باشگاه‌ها بارها علیه یکدیگر موضع گرفتند یا یکدیگر را متهم به ناسالم بودن امتیازات‌شان کرده‌اند.

1967176

این فضای عجیب بدون شک به خداداد افشاریان هم مربوط می‌شود. رئیس کمیته داوران با انتخاب‌ داوران برای بازی‌ها و سیاست‌هایش همیشه مورد سوال قرار می‌گیرد اما انگار این روزها بیش از همیشه از پاسخگویی به خبرنگاران فراری است. شاید پس از برنامه فوتبال برتر با حضور او و برخی پاسخ‌هایش که بسیار وایرال شد و قابل پذیرش نبود، اعتماد جامعه فوتبال به او کمتر از قبل هم شده باشد.

در شرایطی که دربی ۱۰۲ با تکنولوژی وی‌ای‌آر برای اولین بار برگزار شد اما جنجال‌ها و اشتباهات رخ داده بر این موضوع تاکید کرد که مشکل داوری ایران تنها به سخت افزار مربوط نمی‌شود.

حال باتوجه به فضای آشفته داوری فوتبال ایران که در هفته‌های پایانی نیم فصل اول به اوج خود رسید، شما بگویید آیا برکناری خداداد افشاریان از ریاست کمیته داوران به بهبود جو داوری فوتبال ایران کمک خواهد کرد یا خیر؟