به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران که این روزها خود را برای حضوری پرقدرت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر آماده می‌کند، شب گذشته به مصاف با تیم ملی بورکینافاسو رفت که این تیم هم در صدد آمادگی برای جام ملت‌های آفریقا است. اگر چه در پایان، بازی با نتیجه دو بر یک به سود ایران خاتمه یافت اما نمایشی برابر را از دو تیم شاهد بودیم. 

تیم ملی کشورمان در شروع کار عقب افتاد اما تلاش‌های بی‌شمار مهدی طارمی برای گلزنی در این بازی و بازگشت به بازی پیش از پایان نیمه اول جواب داد تا چهل و دومین گل ملی خود را در یک دیدار دوستانه گلزنی کند. 

مهدی طارمی پس از گذراندن تابستانی جنجالی و پر از شایعه، در پورتو ماندنی شد تا به آخرین فصل قرارداد خود با این باشگاه قدم بگذارد. فصلی که هرگز مطابق انتظارات پیش نرفته و طارمی در همه رقابت‌ها، تنها ۶ گل به ثمر رسانده است. 

1975434
حلقه شادی بازیکنان ایران پس از گل طارمی در ورزشگاه کیش

اوضاع در تیم ملی اما مثل همیشه بوده؛ از آغاز فصل فوتبالی ۲۴-۲۰۲۳، طارمی ۷ بار برای ایران بازی کرده و ۶ گل زده؛ دقیقا به اندازه تعداد گل‌های او در پورتو، در ۱۷ بازی بیشتر!

او در جام ملت‌های آسیای قبلی به جبران موقعیت‌سوزی بازی ایران-پرتغال تمام تلاش خودش را برای پیشروی ایران به کار گرفت و ۳ گل به ثمر رساند اما محرومیت از بازی با ژاپن عاملی برای افت انگیزه تیم ملی بود.

اگر بازی با انگلیس را از خاطر ببریم، هر زمان طارمی برای تیم ملی گل زده، تیم ما شکست نخورده و حال در فصلی که طارمی در پورتو چندان چنگی به دل نزده، در قلب آسیا به دنبال فرمانروایی در قامت شاهزاده پارسی فوتبال ایران است.