به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا، مدعی شده که در زمان انتقال او به تیم ملی عربستان، اخبار نادرستی در مطبوعات درباره او نوشته شد.

مانچینی در ماه آگوست، تنها چند هفته قبل از برگزاری یک سری مسابقات مهم در مقدماتی یورو 2024 با ایتالیا، از سمت خود کناره‌گیری کرد و تقریباً بلافاصله پس از آن به عنوان سرمربی جدید عربستان منصوب شد.

مانچینی مصاحبه‌ای با لیبرو ایتالیا انجام داد و در طی آن توضیح داد که چرا عربستان سعودی را به عنوان یک چالش جدید انتخاب کرده است.

مانچینی گفت:"همه چیز متفاوت است. با توجه به بازیکنان قدرتمندی که به لیگ عربستان آمده‌اند، فوتبال عربستان به نوعی یک فوتبال در حال پیشرفت است، اما این یک حرکت فوری نیست. به زمان نیاز است تا لیگ عربستان رقابتی شود. ما از باید از پایین‌ترین رده آغاز کنیم، من گروهی از بچه‌ها را پیدا کرده‌ام که آماده‌اند تا پیشرفت کنند."

1975594

مانچینی در پاسخ به این سوال که آیا این سخت‌ترین چالش دوران حرفه‌ای او تا به امروز بوده یا خیر، پاسخ داد:"بله، بدون شک، اما در عین حال قطعاً الهام بخش‌ترین است."

سپس مانچینی درباره واکنش‌های متفاوت به جدایی خود از ایتالیا پاسخ داد:"من واکنش هواداران را درک می‌کنم، آن‌ها ممکن است انتخاب من را قبول نداشته باشند یا نپذیرند، اما آن‌ها تحت تأثیر داستان‌های غیرواقعی که در روزنامه‌ها نوشته شده بود، قرار گرفتند. این چیزی است که من را بیشتر ناراحت کرده است. ما در مورد زندگی حرفه‌ای صحبت می‌کنیم و این مربوط به کار است. چند بار بعد از یک کار عالی اخراج می‌شوید اما در مورد آن صحبت نمی‌کنید؟ مربیان همیشه می‌توانند اخراج شوند، اما آن‌ها همچنین می توانند تصمیم به جدایی بگیرند.  طبیعی است، این بخشی از حرفه ماست."