به گزارش ورزش سه، هر چقدر قهرمانی قطر در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا را وابسته به اتفاقات و شانس یک تورنمنت بدانیم اما هنوز هم این تیم در سال 2023 انگیزه زیادی برای رقابت با بزرگان فوتبال دارد. مدافع عنوان قهرمانی در گروه نخست مسابقات به عنوان میزبان باید با لبنان، چین و تاجیکستان دیدار کند.
در میان باقی مانده‌های گردان قهرمانان سال 2019، اکرم عفیف یکی از نفراتی که به عنوان ستاره السد حضور دارد. او در سال 2015 مسیر ملی خود را آغاز کرد و در 92 بازی بین المللی، 25 گل به ثمر رساند.

عفیف در طول دوران بین‌المللی خود با قطر، مرد موقعیت‌های مهم بود، زیرا در فینال جام جوانان زیر 20 سال آسیا به میزبانی میانمار در سال 2014، گل پیروزی مقابل کره شمالی را به ثمر رساند و برای اولین بار این عنوان را به قطر داد. او به اسپایر رفت و در رده جوانان السد مسیرش را شروع کرد. او به صورت قرضی در آکادمی سویا نیز حاضر شد اما دوباره برگشت.

1378419

عفیف سه بار السد را ترک کرد، اولین بار برای انتقال به یوپن بلژیک و پس از آن دو تجربه کوتاه در لیگ اسپانیا، به عنوان بازیکن ویارئال و اسپورتینگ خیخون اولین قطری تاریخ لالیگا عنوان گرفت.

عفیف عناوین و افتخارات زیادی کسب کرده. او بهترین بازیکن آسیا در دوره قبل از مسابقات بود و علاوه بر این چه در لیگ ستارگان قطر، چه جام امیر قطر و چه جام اعراب تجربه عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن شدن را تجربه کرده است.

حالا او همراه با معز علی و حسن الهیدوس امید اول قطر در کشورش است تا بتواند لبخند را روی لب مردم قطر حفظ کند.