به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی روز گذشته در دیداری دوستانه در آستانه برگزاری جام ملت‌های آسیا برابر تیم ملی عراق به میدان رفت و موفق شد با یک گل برابر این تیم به پیروزی برسد.

این پیروزی و خصوصا ثبت کلین‌شیت اهمیت بسیاری برای این تیم داشت، چون باعث شد که آنها به رکورد هفت بازی بدون گل خورده دست پیدا کنند. آنها از تساوی بدون گل برابر ولز در ماه سپتامبر و در شش بازی پس از آن هنوز گلی دریافت نکرده‌اند. 

فدراسیون فوتبال کره جنوبی با تایید این رکورد مدعی شد که این سومین رکورد درخشان در زمینه ثبت کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی این کشور است. 

1975581

جایگاه اول در این رکورد مربوط به زمانی است که آنها از آگوست 2015 تا مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برابر کویت هیچ گلی دریافت نکردند تا 10 بازی متوالی را با همین روند سپری کرده باشند. 

جایگاه دوم هم مربوط به هشت دیدار متوالی بدون دریافت گل است که این رکورد در سال 1970 به ثبت رسید. تیم ملی کره پیش از این یک بار دیگر هم در فاصله سال‌های 1978 تا 1989 رکورد هفت بازی بدون گل خورده را ثبت کرده بود. 

کلیزنمن امیدوار است که بتواند این عملکرد دفاعی درخشان را در جام ملت‌های آسیا هم حفظ کند و با تمام توان راهی قطر شود تا برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کند.