به گزارش ورزش سه، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تیم ملی ژاپن که در جام جهانی گذشته عملکردی فوق العاده از خود به نمایش گذاشته بود، بخت اول عنوان قهرمانی به حساب می‌آید و موریاسو شاگردانش را برای انجام نخستین بازی در برابر تیم ملی ویتنام آماده می‌کند.

این تقابل برای موریاسو بسیار تقابل خاص و خاطره انگیزی خواهد بود چرا که سرمربی تیم ملی ویتنام در شرایط فعلی فیلیپ تروسیه است که در شروع قرن بیست و یکم، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ به عنوان سرمربی تیم ملی ژاپن در سطح بزرگسالان، زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال فعالیت کرد.

موریاسو در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن درباره این تقابل استاد-شاگرد گفت: او مربی من است. من البته این فرصت را در طول زندگی داشتم تا با او همواره در ارتباط باشم و او را ملاقات کنم. با تروسیه روزهای زیادی درباره فوتبال صحبت می‌کنیم. من مشتاق دیدار او هستم.

یاماماتو مدیر تیم ملی ژاپن نیز اضافه کرد: مطمئن هستم که مردم چیزهای زیادی در مورد ژاپن می‌دانند. مرحله گروهی سه بازی خواهیم داشت، هر کدام سختی خودش را دارد اما قطعا از تروسیه به شدت استقبال می‌کنم.

موریاسو در سال آخر دوران ملی خود شاگرد تروسیه بود و با این سرمربی اگر چه دستاورد خاصی کسب نکرد اما در طی سال‌های اخیر بارها درباره نقش پررنگ تروسیه صحبت کرده است.