به گزارش "ورزش سه"، تساوی یک – یک برابر شباب الاهلی، به معنای تثبیت صدرنشینی فولاد و صعود این تیم به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا و با عنوان صدرنشین گروه بود. فولادی ها با وجود حضور در یک گروه سخت، اما در گروهشان اول شده و به مرحله بعد راه یافتند.

اما نتایج غیر منتظره ای که در سایر گروه ها رقم خورد، باعث شد تا حریف فولاد همین امشب مشخص شده و این تیم نیازی به دنبال کردن نتایج سایر گروه ها نداشته باشد.

در گروه B و در حالیکه انتظار می رفت نیروی هوایی کار راحتی برابر بمبئی سیتی هند داشته باشد، اما نماینده عراق با شکست عجیب مقابل حریف خود، از دور پیکارها کنار رفت. با توجه به باخت الجزیره به الشباب، هر دو تیم الجزیره و نیروی هوایی 7 امتیازی باقی ماندند تا صعود تیم دوم از این گروه منتفی شده و تنها الشباب به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شود.

همین اتفاقات در گروه D نیز رخ داد. سپاهان و التعاون که شانس صعود به دور بعد را داشتند، با شکست در گام آخر با 7 امتیاز به کار خود در این پیکارها پایان دادند تا بدین صورت این دو تیم نیز از دور مسابقات کنار بروند و تیم دوم این گروه نیز راهی دور بعد نشود.

 

کادر سبز مشخص شده، احتمالا برخورد تیم ها با یکدیگر است. بدین ترتیب فولاد به مصاف صدرنشین گروه E (الفیصلی یا نسف قرشی) می رود.

 

از آنجایی که تا پیش از برگزاری مسابقات امشب الریان با 10 و نسف قرشی با 8 امتیاز در گروه های A و E در رتبه دوم قرار دارند، صعود آنها در کنار شباب الاهلی 10 امتیازی قطعی شده است.

بدین ترتیب تیم های برتر دوم از گروه A (الریان)، گروه C (شباب الاهلی) و گروه E (نسف قرشی یا اافیصلی) خواهند بود. هم اکنون در گروه E تیم الفیصلی با 9 امتیاز صدرنشین است و نسف قرشی نیز با 8 امتیاز دوم است. از آنجایی که تیم دوم این گروه امتیاز بیشتری نسبت به تیم های دوم گروه های B و D دارد، در نتیجه صعود هر دو تیم قطعی است و بازی امشب آنها تنها تیم اول و دوم گروه را مشخص می کند.

طبق جدول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، اگر تیم های برتر دوم از گروه های A، C و E باشند، در آن صورت صدرنشین گروه C یعنی فولاد خوزستان باید به مصاف صدرنشین گروه E برود. در نتیجه از میان دو تیم الفیصلی و نسف قرشی هر تیمی که صدرنشین گروه E شود، به دیدار شاگردان نکونام خواهد رفت.

البته باید این نکته را متذکر شد که الریان هنوز روی کاغذ شانس صعود به عنوان تیم نخست گروهش را دارد اما آنها باید در بازی امشب با بیش از 3 گل از سد الهلال عبور کنند و از آنجایی که این امر تقریبا غیرممکن است، در نتیجه الریان به عنوان تیم برتر دوم گروه نخست در نظر گرفته شده است، هر چند که اول یا دوم شدن الریان ربطی به قرعه فولاد در مرحله یک هشتم نهایی ندارد.