به گزارش ورزش سه، رسول صدرعاملی، کارگردان مشهور سینمای ایران، روز جمعه در ورزشگاه المپیک جزیره کیش تماشاگر بازی تیم ملی فوتبال ایران با بورکینافاسو بود در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، در خصوص حضورش برای تماشای این دیدار و شزایط تیم ملی ایران صحبت کرد.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

مشکیدر سنین نوجوانی خیلی جدی فوتبال را دنبال می‌کردم
او در ابتدا درباره حضور در کیش و تماشای بازی تیم ملی گفت: واقعیتش را بخواهید فوتبال ورزش مورد علاقه من است. در سنین نوجوانی به صورت جدی آن را دنبال می‌کردم اما پس از مدتی آن را رها کردم. به همین خاطر همیشه به غیر فوتبال که علاقه زیادی به آن دارم پیگیر اکثر مسابقات رشته‌های ورزشی مثل "کشتی، والیبال" هم هستم. در مورد حضورم در استادیوم المپیک هم باید بگویم که چند روزی را به جزیره کیش سفر کرده بودم پیش خودم گفتم که این بهترین فرصت برای تماشای بازی دوستانه تیم ملی ایران است.

مشکیبورکینافاسو قوی و تند و تیز بود
تو در پاسخ به اینکه بازی را چطور ارزیابی کرده و تا چه حد به موفقیت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا پیش رو امید دارد گفت: به نظرم بازی تمرینی بسیار خوبی بود اما فکر می‌کنم احتیاط زیاد بازیکنان برای دوری از مصدومیت‌های احتمالی از کیفیت این دیدار کم کرده بود. در مورد تیم حریف هم باید بگویم که بورکینافاسو نه تنها تیم دست و پا بسته‌ای نبود بلکه خیلی قوی و تند تیز عمل می‌کرد بازیکنان آنها در هر دو گوشه چپ و راست دوندگی بسیار بالایی داشتند تا جایی که معتقدم بورکینافاسو برای برگزاری بازی دوستانه پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا انتخاب بسیار درست و به جایی بود. در مجموع یک عصر بسیار خوب را در جزیره کیش با تماشای این بازی سپری کردم به تمامی بازیکنان و کادر تیم‌ها خسته نباشید عرض می‌کنم.

مشکیآنچه بازیکنان ما را پیش می‌برد، عشق به فوتبال و ایران است
کارگردان مشهور سینمای ایران در واکنش به اینکه از بین بازیکنان حال حاضر تیم ملی سبک بازی کدام یک را بیشتر دوست دارد ادامه داد: واقعیتش را بخواهید من تمامی بازیکنان تیم ملی را دوست دارم. البته وقتی می‌بینم که به عنوان مثال تیم ملی ژاپن ۳۰ بازیکن لژیونر دارد یا عربستان که از هیچ تلاش و هزینه‌ای برای دیده شدن در جام ملت‌های آسیا کوتاهی نمی‌کند متوجه می‌شوم که کار بچه‌های ما با توجه به امکانات و شرایط بسیار سخت است اما به شخصه خیلی به توانمندی آنها امیدوار هستم، چون فکر می‌کنم آنچه بازیکنان ما را پیش می‌برد، عشق و علاقه بسیار زیادشان به فوتبال و کشورشان ایران است.

مشکیارنج بازیکنان به درست‌ترین شکل انجام می‌شود
او ادامه داد: معتقدم که چیدمان و ارنج درست بازیکن‌ها و تاکتیک‌های فنی فوق‌العاده، توسط امیر قلعه‌نویی به درستی هرچه تمام‌تر انجام می‌شود. بنظرم قلعه‌نویی مربی بزرگ و باتجربه‌ای است حضورش خیلی به تیم ملی کمک خواهد کرد. آرزو می‌کنم که تیم ملی ما بتواند روز به روز بهتر شود بازیکنان ما در حد شایستگی که دارند مطرح شوند.

مشکیروی نگارش یک فیلمنامه کار می‌کنم
صدرعاملی درخصوص آخرین فعالیت سینمایی خود در پایان گفت: در حال حاضر روی نگارش یک فیلمنامه کار می‌کنم. امیدوارم اوایل سال جدید بتوانم یک کاری را که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌سازم را به سرانجام برسانم.