به گزارش "ورزش سه"، قیصر فوتبال آلمان بعد از تحمل بیماری‌های جسمی متعدد یکشنبه شب در خواب از دنیا رفت و خانواده‌اش خبر فوت او را روز بعد علنی کردند. او از سال 2015 و بعد از فوت پسرش که با زوال جسمانی‌اش همراه شد، تعداد حضور و سخنرانی‌های عمومی‌اش را کاهش داد.

حالا کتابی با عنوان «ما قهرمانان رم» که در تاریخ 2 دسامبر منتشر شده است که بخش‌هایی از آخرین مصاحبه قیصر را شامل شده است که در مورد روحیه تیم خود در جام جهانی 1990 صحبت می‌کند. بخش‌هایی از آن به شرح زیر است:  "فوتبال دوستان عزیز، آلمان چهار بار قهرمان جهان شده است. شخصاً عنوان 1990 به طور خاصی به قلب من نزدیک است. نه فقط به این دلیل که آن را به عنوان سرمربی کسب کردم، بلکه بیشتر به این دلیل که تیم منحصر به فردی داشتم. قبلاً می‌گفتند برای داشتن تیمی خوب شما باید دوست باشید. اما ما بیش از 11 دوست بودیم زیرا بازیکنان نیمکت نشین، کادر پشتیبانی، فیزیوتراپ و همه کادرفنی نیز با هم دوست شدند. یک گروه کاملا همدل داشتیم.

1976883

به همین دلیل است که ما همکاران در تیم ملی دهه 1990 هنوز هم به طور منظم تا به امروز با هم ملاقات می‌کنیم. این کاری است که فقط با دوستان انجام می‌دهید.
اغلب در مورد رفتار من گفته می‌شد که من فقط یک جمله را در رختکن آلمان به زبان آوردم: "بیا بریم بیرون و فوتبال بازی کنیم." البته که حرف‌هایم کمی بیشتر بود. برنده شدن در یک تورنمنت جام جهانی کار زیادی است و گاهی -باورتان نمی‌شود- حتی مجبور بودم کمی داد هم بزنم! اما ایده اصلی پشت این حرف درست است: شما فقط زمانی می‌توانید به  عنوان تیم موفق شوید که با فوتبال سرگرم شوید!"

نویسنده کتاب "ما قهرمانان رم" روزنامه‌نگار ورزشی، نیلز سولینگ است که برای اسپورت بیلد و نشریه دی ولت نیز می‌نویسد. امیدوارم شما هم از خواندن آن لذت ببرید.