به گزارش "ورزش سه"، فولاد شب گذشته در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف شباب الاهلی رفت که این دیدار در نهایت با تساوی یک–یک به پایان رسید. نتیجه به دست آمده، حکم صدرنشینی خوزستانی ها را به امضا رساند و فولاد به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شد.

در حالیکه امشب دیدارهای دو گروه A و E برگزار می شود، اما وضعیت تیم های برتر دوم مشخص شده و شباب الاهلی به همراه الریان راهی دور بعد شده اند. صعود الفیصلی و نسف قرشی نیز قطعی شده و این دو تیم تنها برای مشخص شدن تیم های اول و دوم گروه تلاش می کنند.

با این حال، فولاد در مرحله بعدی باید به مصاف تیم اول گروه E برود. از میان دو تیم الفیصلی و نسف قرشی که اکنون به ترتیب 9 و 8 امتیازی هستند، هر تیمی که صدرنشینی گروه را از آن خود کند، به مصاف فولاد می رود.

در واقع قرعه فولادی ها به شکلی است که آنها در مرحله بعد و در تک بازی دور یک هشتم نهایی، میهمان صدرنشین گروه E خواهند بود. از میان تیم های نسف قرشی ازبکستان و الفیصلی عربستان هر تیمی که راهی دور بعد شود، میزبان فولاد است.

البته هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا چگونگی برگزاری مراحل بعدی را اعلام نکرده است، اینکه آیا بازی ها به صورت متمرکز در یک کشور برگزار می شوند و یا همچون روال سابق از سیستم برگزاری بازی ها در کشور میزبان استفاده می شود، مشخص نیست؛ اما چنانچه AFC میزبانی مراحل بعدی را به تیم های صدرنشین اعطا کند، فولاد باید دیدار حساس خود را در یکی از کشورهای عربستان و یا ازبکستان برگزار کند.