به گزارش ورزش سه، تیم ملی قطر در گروه اول جام ملت‌های آسیا با چین و تاجیکستان و لبنان رقابت خواهد کرد و در این دوره از مسابقات به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود و حضور در جمع تیم‌هایی خواهد بود که در دو دوره متوالی عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند.

عبدالعزیز حاتم، بازیکن 33 ساله تیم ملی قطر، در گفتگویی درباره شرایط این تیم صحبت کرد و گفت: همه تیم‌ها قطر را به عنوان قهرمان و یکی از نامزدهای رقابت قوی خواهند دید. از این رو تمام فکر ما بر حفظ عنوان قهرمانی است، اما این مسابقات را به صورت گام به گام انجام خواهیم داد.

این بازیکن که از سال 2009 در تیم ملی قطر حضور دارد، در ادامه درباره فشاری که به این تیم وارد می‌شود، عنوان کرد: این تیم در دوره گذشته بر خلاف دوره کنونی تحت فشار نبود، چراکه در بین کاندیداهای قهرمانی یا حتی رقابت نبود. اما فشار بخشی از فوتبال است و برای هر تیمی که عنوان قهرمانی را در اختیار دارد، طبیعی است که این لحظات را پشت سر بگذارد.

هافبک تیم الریان ادامه داد: ما سعی می‌کنیم با مثبت اندیشی با فشارها برخورد کنیم تا در سطح مطلوب ظاهر شویم. ما با مشکلات زیادی از سوی رقبا مواجه خواهیم شد، اما اکنون روی تقابل افتتاحیه تمرکز کرده‌ایم و سپس به بقیه تقابل‌ها نگاه می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم با تکرار سناریوی دوره گذشته در فینال به مصاف تیم ژاپن برویم و امیدوارم هواداران قطری را که قطعا در سکوها حضور خواهند داشت، خوشحال کنیم. حمایت هواداران بسیار مهم است، آنها به ما کمک می‌کنند تا در سطوح برجسته‌ای عمل کنیم.

این بازیکن در پایان درباره بهترین لحظات دوران حرفه‌ای خود گفت: زیباترین لحظه برای من با تیم ملی قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات و همچنین گلی که به کره جنوبی زدم بود. آن گل، بهترین گلی بود که برای تیم ملی زدم.