به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که جام ملت‌های آسیا از امروز در خاک کشور قطر آغاز می‌شود، تیم‌ها با توجه به سیاست و بینش خاص خود مشغول تمرینات هستند. یکی از تمرینات قابل توجه در این تورنمنت، پوشش، کیو اوئدا مهاجم ژاپنی باشگاه فاینورد است که با لباس آستین بلند مشغول تمرین است.

اگرچه قطر در فصل تابستان با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرما روبرو می‌شود اما بر اساس نظر گردشگران و کارشناسان هواشناسی ماه ژانویه بهترین زمان برای سفر به قطر است. با این حال در زمان تمرینات گاهی درجه گرما به ۲۵ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. با این حال این مهاجم ژاپنی از آنجا که اطلاع دارد زمان بازی‌های مرحله گروهی ژاپن، ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت دوحه و ساعت ۱۵ به وقت تهران برگزار می‌شود، قصد دارد خودش را با آب و هوای موجود وفق دهد.

اوئدا در گفت‌وگو با رسانه ژاپن درباره این تصمیم توضیح داد: فکر می‌کنم در زمان بازی هوا گرم است و ما اذیت شویم. به خصوص وقتی که باد نمی‌وزد، هوا گرم است. این لباس بخشی از هماهنگی با هواست. ما باید گرمای هوا را به عنوان یک رقیب در نظر بگیریم اما من دارم به آن عادت می کنم. ما به جزئیات در همه جنبه‌ها از جمله آب و هوا و توپ توجه زیادی داریم و برای بهترین عملکرد خود آماده می‌شویم.

تیم ملی ژاپن روز یکشنبه در اولین بازی مرحله گروهی به مصاف ویتنام خواهد رفت.