به گزارش "ورزش سه"، جام ملت‌های آسیا از امشب ساعت 20:30 دقیقه با بازی دو تیم قطر و لبنان در مرکز خاورمیانه آغاز می‌شود و به طول یک ماه قرار است 24 تیم در پهناورترین قاره آسیا قرار است برای تصاحب جام نقره‌ای در تلاش خواهند بود. نکته مهم این تورنمنت این است که قرار است 60 شبکه تلویزیونی مسابقات را در بیش از 160 کشور و منطقه در سراسر جهان پخش کنند و بخشی از این موضوع وابسته به میزبانی کشور قطر است.

داتو ویندوز جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا دربار این اتفاق گفت: این تورنمنت چشم‌اندازی مهم برای این است تا فوتبال اختلاف خودش را با دیگر ورزش‌های این قاره از حیث محبوبیت بیشتر کند و همچنین مردم جهان در سراسر دنیا بازیکنان و تیم‌ها را دنبال می‌کنند. 

وی افزود: ما از اعتماد شبکه‌های پخش و شرکای رسانه‌ای خود در فوتبال آسیا سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر همکاری با همه آنها هستیم تا بهترین تجربه را برای هواداران مشتاق خود و همه طرف‌های ذی‌نفع فراهم کنیم.

این میزان پخش در تاریخ مسابقات جام ملت‌های آسیا یک رکورد به شمار می‌آید و پس از هجده دوره برگزاری قرار است این دوره در سطح جهانی پوشش رسانه‌ای داشته باشد.