به گزارش "ورزش سه"، اکثر بازیکنان تیم‌های قدرتمند و حتی معمولی آسیا خارج از لیگ‌های کشورهای خودشان بازی می‌کنند و فقط سه کشور قطر، عربستان و امارات بدون بازیکن لژیونر در مسابقات حاضر شده‌اند، تیم ملی ایران 14 بازیکن لژیونر دارد و در صدر لیست استرالیا با 22 بازیکن از لیست 26 نفره بیشترین سهم را دارد.

1956507

در رتبه دوم ژاپن حضور دارد که 21 بازیکن لژیونر در لیستش دارد، شاخص‌ترین بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی هم در اختیار ژاپن است که ستاره‌های تیم‌های آرسنال، برایتون، رئال سوسیه‌داد، بوخوم، اشتوتگارت و... را در اختیار دارد.

در بین تیم‌های عرب زبان هم سوریه بیشترین سهم را دارد، حضور 18 لژیونر از لیگ‌های سوئد، آرژانتین، کویت، امارات، بحرین، عراق، لبنان این تیم را به اولین در بین عرب‌زبان‌ها و سومین تیم جام تبدیل کرده است، شاخص‌ترین بازیکن آنها عمر خربین است که در لیگ امارات بازی می‌کند.

عراقی‌ها هم شرایطی شبیه به سوریه دارند و با 17 بازیکن در رتبه بعدی حضور دارند، سعد ناطق، حسین علی، علی الحمادی و بشار رسن لژیونرهای نام‌آشنای این کشور هستند.

1974979

کره‌ای‌ها با حضور 3 ستاره نام‌آشنای خو کیم مین جائه، سون و کانگ این یکی از تیم‌هایی هستند که بهترین لژیونرها را در اختیار دارند، 15 بازیکن کره خارج از لیگ این کشور فوتبال بازی می‌کنند.

رتبه بعدی در اختیار ایران است که 14 لژیونر در لیست خود دارد، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری فرد، علی قلی زاده، محمد محبی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، سامان قدوس، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی و امید ابراهیمی لژیونرهای ایران هستند.

1976976

در رتبه‌های بعدی اندونزی با 11 بازیکن، فلسطین حریف ایران 10 بازیکن، لبنان 7 بازیکن، بحرین 3 بازیکن و عمان با دو بازیکن لژیونر حضور دارند.

تیم‌های قطر، امارات و عربستان با توجه به تلاشی که برای یک لیگ پویا و پرستاره انجام می‌دهند هیچ بازیکن لژیونری در اختیار ندارند و ستاره‌های این تیم در تیم‌های مطرح کشورشان به میدان می‌روند.