به گزارش "ورزش سه"، تصمیم روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان مبنی بر کنار گذاشته شدن نواف العقیدی از فهرست سعودی‌ها برای شرکت در جام ملت‌های آسیا، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

الریاضیة، بزرگترین روزنامه ورزشی عربستان در این خصوص نوشته است:

حذف العقیدی، تصمیمی غافلگیرکننده بود و در را به روی گمانه زنی‌های مختلف و داستان‌های پراکنده باز کرد، به خصوص اینکه گلر النصر در تمرین صبح روز شنبه حاضر شده بود و محتمل‌ترین گزینه برای حضور در ترکیب اصلی عربستان مقابل عمان به شمار می‌رفت.

طوفان خبری از دوحه قطر نشان داد که مانچینی با سه دروازه‌بان تیمش جلسه‌ای برگزار کرده بود که طی آن گفت وگویی صورت گرفت که العقیدی به صراحت به مربی تیم گفت: اگر قرار است به عنوان گلر اصلی و آغاز کننده بازی نکنم، مرا به تمرینات تیمم (النصر) برگردانید.

جرقه‌ای که این "دیالوگ پرتنش" را شعله ور کرد، ناشی از احساس العقیدی در سه روز گذشته بود که مانچینی به طور کامل و در فهرست اصلی، به ویژه در تمرینات روزانه، به طور کامل به گلر النصر اعتماد نکرده بود.

1978356

در حالی که برخی منابع، خروج این دروازه‌بان "به دلیل رفتار انضباطی" را از تفکرات مربی قهرمان یورو 2020 رد می‌کنند، داستان دیگری منتشر شده است.

این منابع می‌گویند که سرمربی ایتالیایی از چندی پیش و پس از مصدومیت محمد العویس، با کادر فنی النصر تماس گرفته و از آنها خواسته است از آنجایی که این تیم سنگربان خارجی ندارد، در مسابقات خود به جای العقیدی از راغد النجار، دیگر گلر این باشگاه استفاده کند که این موضوع نشان دهنده عدم اعتقاد کادر فنی به توانایی‌های العقیدی جوان است.

منابعی که در حال رصد اتفاقات داخل اردوی تیم ملی عربستان در دوحه هستند، اشاره کردند که مانچینی در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر خواهد شد و طی آن به صورت کامل علت کنار گذاشته شدن سنگربان النصر را توضیح می‌دهد.

این مربی اکنون سه گزینه را برای انتخاب سنگربان شماره یک عربستان در اختیار دارد، راغد النجار، محمدی الربیعی و احمد الکسار گلرهای این تیم هستند. عربستان ماموریتی دشواری را در پیش خواهد داشت هر چند که قبل از آغاز جام ملت‌ها و اتفاقات رخ داده نیز چندان در محافل فوتبالی عربستان، به عملکرد تیم مانچینی خوش بین نیستند.