به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛خوزه بلسا، کارشناس و متخصص تغذیه اسپانیایی النصر می‌گوید که ستاره پرتغالی این باشگاه عربستانی بسیار به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهد و او به تغذیه اصولی و از روی برنامه علاقه دارد.

خوزه بلسا که در باشگاه النصر عربستان، متخصص امور تغذیه بازیکنان است در مصاحبه با سایت رلوو گفته که دقت، تمرکز، جاه‌طلبی و اوضاع کریستیانو رونالدو از نظر او مثل یک بازیکن 16 ساله است. این کارشناس اسپانیایی که چند ماهی است در ریاض عربستان به سر می‌برد همچنین گفته که حرفه‌ای بودن باشگاه‌ها در این کشور خاورمیانه‌ای، همانند اروپاست و آنها دقیقا از اصول درست تیم‌های اروپایی الگوبرداری کرده‌اند.

دقت، جاه‌طلبی و اوضاع فعلی کریستیانو رونالدو از نظر من درست مثل یک بازیکن 16 ساله است. رونالدو مهم‌ترین چهره دنیای فوتبال است. او می‌تواند تاثیر فوق‌العاده زیادی روی تیم و فوتبال عرب و به ویژه بازیکنانی که برنامه خاصی برای ساعات خارج از تمرین خود ندارند، بگذارد. رونالدو عشق و علاقه خاصی را با خود به این سرزمین آورده است. کریستیانو علاقه زیادی به تغذیه اصولی و از روی برنامه دارد.

برنامه این بازیکنان در عربستان، طبق روال اروپایی‌هاست. در واقع، سطح حرفه‌ای بودن باشگاه‌ها در این کشور مثل اروپایی‌هاست و بازیکنان و تیم‌ها از آنها الگوبرداری می‌کنند. بازیکنان سر زمان مشخصی بیدار می‌شوند، غذا می‌خورند، تمرین می‌کنند و می‌خوابند. این تصور که فوتبالیست اروپایی برای بازنشستگی به عربستان می‌آید اشتباه و از سر ناآگاهی است. همه آنها از دستورالعمل‌های مشخصی پیروی می‌کنند، حرفه‌ای بودن زیادی در رقابت بین آنها وجود دارد.

بلسا در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

در عربستان سه باشگاه الهلال، النصر و الاتحاد، متخصصان تغذیه دارند و تمامی بازیکنان آنها از روی اصول و بابرنامه غذا می‌خورند. آمیختگی فرهنگی باعث می‌شود که کار متخصصان تغذیه زیاد و البته در پاره‌ای از موارد سخت شود. ما خودمان را با آداب و رسوم آنها تطبیق می‌دهیم. در عربستان، ما مردمانی از سایر فرهنگ‌ها و قاره‌ها داریم. از آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی که هر کدام وعده‌های غذایی مخصوص خودشان را دارند.

بازیکنان خارجی حاضر در عربستان خیلی به غذاهای عربی علاقه دارند و به نظرم غذاهای این منطقه از دنیا، یکی از سالم‌ترین غذاها از نوع خود هستند. ما در النصر دو سرآشپز داریم؛ یکی بومی و دیگری یک سرآشپز بین‌المللی است. غذاهای عربی بسیار سالم هستند و بازیکنان آنها را خیلی دوست دارند.

257 251