به گزارش ورزش سه، تیم ملی تاجیکستان در اولین مسابقه ای که در جام ملت‌های آسیا برگزار کرد دست و پا بسته نبود و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت تا در ادامه مسابقات هم همچنان شانس برای صعود داشته باشد.

بازیکنان تاجیکستان که بیشتر آنها در تیم استقلال تاجیکستان بازی می‌کنند، در تیم ملی هم سبک بازی همان تیم را دنبال می‌کنند، انتقال سریع توپ، اضافه شدن بازیکنان کناری موقع حملات و اورلپ های پرتعداد در جریان مسابقه و البته بارز ترین خصوصیات آنها دوندگی بالا و پرس شدید در تمامی خطوط از ویژگی های این تیم تازه وارد بود.

در این مسابقه تاجیک ها فرصت های زیادی روی دروازه چین ایجاد کردند اما موفق به گلزنی نشدند، علیشر جلیلوف بازیکن با تجربه این تیم یکی از بازیکنانی بود که چندین موقعیت خوب گلزنی را از دست داد، او در این مسابقه چندبار هم اقدام به شوتزنی از راه دور کرد که دروازه‌بان چین به خوبی واکنش نشان داد.

1978405

عملکرد تاجیکستان در این مسابقه به شکلی بود که نشان می‌دهد آنها برای فوتبال کشورشان وقت گذاشته اند و اهداف بلند مدتی را دنبال می‌کنند، تیمشان صاحب سبک بود و فقط برای حضور در جام ملت ها به میدان نیامده بود و انگیزه های خاصی برای یک شروع موفقیت آمیز داشتند، همانطور که در سالهای گذشته استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا تیم دست و پا بسته ای نبوده و در رقابت با تیم های بزرگی مانند پرسپولیس هیچوقت از پیش بازنده نبوده است.

از نکات جالب توجه تاجیکستان حضور فقط 2 بازیکن بالای 30 سال در لیست تیمشان است و 10 بازیکن زیر 24 سال برای این تیم به میدان رفته اند، این نسل می‌تواند شروع کننده دورانی متفاوت در فوتبال کشورشان باشد.

تاجیک ها بازی بعدی را باید به مصاف قطر میزبان بروند و اگر می‌خواهند شگفتی را در این مسابقات رقم بزنند باید رد این مسابقه امتیاز کسب کنند و در دیدار آخر مقابل لبنان به دنبال پیروزی باشند تا به عنوان تیم اول یا دوم یا در بدترین شرایط به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم به مرحله بعدی صعود کنند، در صورت انجام این اتفاق آنها در اولین حضور شگفتی بزرگی خلق کرده‌اند و می‌توانند به آینده فوتبالشان امیدوار باشند.