به گزارش "ورزش سه"، قرارداد عثمان دمبله با باشگاه بارسلونا در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و دو طرف هنوز برای تمدید این قرارداد به توافق نرسیده‌اند. 
این بازیکن فرانسوی که در پنجره نقل و انتقالات زمستانی در آستانه ترک نوکمپ قرار داشت توانست شرایط را به شکلی باورنکردنی برای خودش تغییر دهد و حالا به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شده است. 


یازده پاس گل دمبله در لالیگا به معنای 0.69 پاس گل در هر بازی است و این آمار باعث شده که او بالاتر از بازیکنان درخشانی چون لیونل مسی، ترنت الکساندر آرنولد و توماس مولر در زمینه ارسال پاس گل قرار بگیرد. 

همه اینها باعث شده تا در شرایط او تغییری ایجاد شود و باشگاه سخت در تلاش برای تمدید با اوست. پس از شکست مذاکرات تمدید در زمستان، امروز موسی سیسوکو، ایجنت دمبله وارد بارسلونا شده تا مذاکرات را از سر بگیرد. دمبله تابستان 2017 به‌عنوان جانشین نیمار از دورتموند به‌خدمت گرفته شد. 105 + 40 میلیون یورو برای او پرداخت شد بدون اینکه بازدهی لازم را داشته باشد. 

 

دمبله در سه فصل اول حضورش همواره با مصدومیت‌ها دست به گریبان بود ولی از فصل قبل به تدریج توانست شرایط ایده آلی پیدا کند. کمتر مصدوم شد و بیشتر در خدمت بارسلونا بود. فصل جاری او نزدیک به 4 ماه ابتدایی را به دلیل مصدومیت از دست داد ولی پس از بازگشت، دیگر مصدوم نشده و تبدیل به بازیکن موثری شده است. دمبله یک رکورد شخصی نیز در بارسا ثبت کرده است. او برای اولین بار از زمان پیوستنش به بارسا توانسته در 8 بازی متوالی به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان برود. دمبله سخت مورد اعتماد ژاوی قرار دارد و سرمربی بارسا همواره گفته است که اگر او مصدوم نباشد، جایش در ترکیب ثابت است. با این حال هر اندازه دمبله در پاس گل موثر بوده اما در گلزنی ناموفق عمل کرده و تنها به بیلبائو و لینارس(کوپا دل ری) گل زده است. از 32 بازی فصل دمبله او در 13 بازی فیکس بوده و باید دید در پایان فصل چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت.