به گزارش "ورزش سه"، امیرسامان سلطانی داوری که با وجود جوانی تجربیات زیادی دارد و در مسابقات حساسی قضاوت می‌کند، در نیم فصل اول لیگ برتر هم یک رکورد ویژه را ثبت کرده است.

سلطانی در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر 7 بار به عنوان داور وسط و 4 بار به عنوان داور چهارم ابلاغ قضاوت گرفته تا رکورددار حضور در میادین باشد. اتفاق ویژه درباره او اما قضاوت‌های پرتعدادش در مسابقاتی است که یک طرف آن استقلال یا پرسپولیس قرار دارند.

داور جوان لیگ برتر که هنوز به لیست بین‌المللی داوران ایران هم راه پیدا نکرده، در نیم فصل اول 3 بار برای استقلال سوت زد و یکبار سوت قضاوت را برای پرسپولیس در دست گرفت. او همچنین یکبار هم به عنوان داور چهارم در بازی پرسپولیس حاضر بود.

ثبت چنین رکوردی برای سلطانی در بازی‌های پخش زنده اتفاق ویژه‌ای محسوب می‌شود و به تجربه‌اش خواهد افزود.

جالب است بدانید که موعود بنیادی‌فر نفر اول لیست الیت ایران در سه مسابقه پخش مستقیم شبکه سوم سیما حاضر بوده است؛ او دربی پایتخت را قضاوت کرده و علاوه بر آن یکبار برای پرسپولیس و یکبار برای استقلال سوت زده است. همچنین وحید کاظمی با دو قضاوت برای پرسپولیس و یک قضاوت برای استقلال و سیدرضا مهدوی با دو قضاوت برای استقلال و یک قضاوت برای پرسپولیس در نیم فصل اول در این فهرست قرار می‌گیرند.