به گزارش ورزش سه، نیم فصل فوتبال ایران در لیگ بیست و سوم به پایان رسیده و در شرایطی که تیم ملی ایران در دوحه مشغول حضور در رقابت جام ملت‌های آسیا است، لیگ دچار وقفه شده است. لیگ برتر در پایان هفته پانزدهم با تعارف پرسپولیس و سپاهان همراه شد تا استقلالِ نکونام به صدر جدول لیگ برتر برسد اما حال فرصتی است برای مقایسه امتیازات تیم‌ها و میزان گل زده و گل خورده تیم‌های لیگ برتری در دو لیگ ۲۲ و ۲۳.

استقلال 
صدرنشین لیگ بیست و سوم در شرایطی با ۳۲ امتیاز، ۲۳ گل زده و ۹ گل خورده صدرنشین است که این تیم در دوران حضور ساپینتو، در لیگ ۲۲ از صدر جدول فاصله بسیار قابل توجهی داشتند. این تیم در لیگ گذشته با ۲۷ امتیاز و برابر با سپاهان در رده چهارم جدول بود که این امتیاز حاصل ۱۵ گل زده و ۱۰ گل خورده‌ای بود که حالا در لیگ بیست و سوم، خط حمله و خط دفاع تقویت شده است.

سپاهان
مورایس در یک و نیم فصل فوتبال ایران اتفاقات بسیار زیادی را تجربه کرده است. او نیم فصل لیگ بیست و دوم را با ۲۷ امتیاز، ۲۱ گل زده و ۹ گل خورده تمام کرد اما حالا در دوئل مستقیم با قانون سقف قرارداد بازهم اوضاع سپاهان مساعد است. این تیم حالا ۳۳ گل زده و ۱۵ گل دریافت کرده ولی کسب ۳۱ امتیاز عاملی است که باعث می‌شود سپاهان مورایس یک قدرت خطرناک در لیگ این فصل بدانیم.

پرسپولیس
تاج و تخت پادشاهی سرخپوشان حالا بدون سرمربی شده ولی این اتفاق تنها به دلیل این است که یحیی در قیاس با لیگ بیست و دوم، ۲ امتیاز کم آورد. پرسپولیس در لیگ بیست و دوم، ۳۲ امتیازی کسب کرد و تنها یک باخت داشت اما از آن مهم‌تر ۲۰ گل زد و تعداد گل‌های خورده‌اش از ۶ فراتر نرفت؛ حال در لیگ بیست و سوم، قدرت گلزنی این تیم تغییر نداشته چرا که ۱۹ گل زده ولی در طرف مقابل دریافت ۱۰ گل در ۱۵ بازی برای مدافع عنوان قهرمانی هرگز آمار جالبی نیست.

تراکتور
قرمز پوشان تبریزی در لیگ بیست و دوم شرایط برابری داشتند. آنها ۱۷ گل زدند و ۱۶ گل دریافت کردند و شمار امتیازاتشان روی عدد ۲۲ متوقف شده بود. اکنون تیم خمس، با جمع آوری ۲۸ امتیاز نشان داده که این تیم در مسیر پیشرفت است. تی‌تی‌ها در این فصل ۲۱ گل زدند و ده گل خوردند تا آنها هم تقویت حمله و دفاع را در دستور کار کرده باشند.

ذوب آهن
تغییر مربی در شروع فصل برای ربیعی خوش یمن بود. این تیم در ۱۵ هفته فقط ۲ باخت داشته و در لیگ قبل هم این عدد روی ۳ بود اما ۹ تساوی در لیگ ۲۲ در آمار پیروزی‌های این تیم تقسیم شده است. ذوب آهن موفق شده به جای ۱۸ امتیاز فصل قبل، ۲۵ امتیاز بگیرد تا از همین حالا جایگاه درخشانی در لیگ بیست و سوم داشته باشد.

ملوان
تارتار با ورود به بندر انزلی شرایط را برای پسران قوی سپید فوتبال ایران تغییر داد. ملوان در لیگ قبلی، با ۱۵ امتیاز رتبه چهاردهم را تصاحب کرد اما حالا ۹ امتیاز بیشتر از لیگ قبلی به دست آورده تا ششم باشد.

گل گهر
جدایی امیر قلعه‌نویی به وضوح به سیرجانی‌ها آسیب زده است. سرمه‌ای پوشان گل گهر با حضور امیر قلعه‌نویی توانسته بودند با ۲۸ امتیاز کمترین فاصله را با پرسپولیس داشته باشند اما حالا ۲۳ امتیاز دارند و ده امتیاز با صدر جدول فاصله دارند.

آلومینیوم اراک
پسران حسینی هم نسبت به پارسال پیشرفت داشتند. ایرالکو فصل قبل ۲۰ امتیاز داشت اما حالا ۲ امتیاز بیشتر در کیسه امتیازات خود قرار دادند.

مس رفسنجان
دیگر نماینده استان کرمان هم در جریان رفت و آمد، ربیعی و الهامی دچار شرایط جدیدی شده که می‌تواند ناشی از فصل اول الهامی نیز باشد. مس با ۲۲ امتیاز توانسته بود پنجم جدول باشد ولی اکنون با هزاران تلاش به ۱۵ امتیاز رسید تا نیم فصل را در رده دهم به پایان برساند.

فولاد 
خوزستانی‌ها فصل قبل در حضور نکونام بیست امتیازی بودند؛ یک سال گذشت و نیمکت فولاد آرنا چهره های متفاوتی را به خودش دیده و حالا در اختیار مارتینز اسپانیایی است. مارتینز به تیمش کرد تا به مانند مس، ۱۵ امتیازی شوند تا با منطقه تیم‌های فانوس به دست فاصله امنیت فاصله ایجاد کنند.

هوادار
خاص ترین رنگ در میان پیراهن تیم‌های لیگ برتر، نیم فصل لیگ بیست و دوم را ۱۷ امتیازی تمام کرد ولی حالا فقط سه امتیاز برای تکرار این عدد کم آوردند.

پیکان
عجیب است اما پیکان هم که این فصل چندان حال خوبی ندارد، آنها هم نسبت به  فصل قبل امتیازاتی کمتری کسب کردند. پیکان در لیگ گذشته با ۱۶ امتیاز دوازدهم بود اما اکنون با ۱۱ امتیاز سیزدهم است.

صنعت نفت آبادان
آبادان در قیاس با سال قبل تعداد بردهایش دو بود، تغییر نکرده بلکه برزیل ایران فصل قبل یک تساوی کمتر از نیم فصل لیگ ۲۳ داشت؛ آنها حالا ۱۱ امتیازی شدند اما هیچکس در ایران دوست ندارد ببیند که فاصله این تیم با منطقه سقوط تنها یک رتبه است‌.

نساجی
امید شهر خسته حالا کمرش تا شده؛ نساجی فصل قبل با ۲۰ امتیاز هر طور که بوده به نیم تای اول جدول رساند و به دلیل تفاضل گل کمتر از آلومینیوم و فولاد به رتبه هفتم نرسید. حالا نساجی فقط ۱۰ امتیاز گرفتند و به جای اینکه قوای تهاجمی تیمشان را حفظ کنند، در خط دفاع آسیب پذیرتر شدند.