به گزارش "ورزش سه"، وقتی پی اس جی بند خرید 50 میلیون یورویی دمبله را فعال کرد، ژاوی ناراحت‌ترین مربی روی زمین بود. زیر نظر او بود که دمبله به روزهای اوجش برگشت و تبدیل به بازیکنی خطرناک و غیر قابل پیش بینی شد.

ستاره فرانسوی ولی با رسیدن پیشنهاد پی اس جی ترجیح داد از بارسا برود و با وجود شروع نه چندان خوبش، حالا ثابت کرده چرا پاریس برای خرید او اصرار داشت. 

1979686

لوئیس انریکه اخیرا از دمبله به عنوان بهترین بازیکن دنیا از لحاظ بر هم زدن توازن بازی حریف یاد کرده بود. بازیکنی غیر قابل پیش بینی که هر لحظه می‌تواند دفاع هر تیمی را ویران کند و تماشای بازی‌اش لذتبخش است. زمانی ژاوی نیز همین حرف‌ها را در مورد دمبله می‌زد.

دمبله در بارسا رقیبی چون رافینیا داشت. از لحاظ آماری او در فصل جاری در 22 بازی، یک گل زده و هشت پاس گل داده است. بهترین در لیگ فرانسه و از حیث خلق موقعیت گل، بهترین در پنج لیگ اروپا.

1969301

رافینیا در 27 بازی فصل چهار گل برای بارسا زده و هفت پاس گل داده است. از نظر آماری رافینیا تا حدی بهتر از دمبله بوده اما قدرت ستاره فرانسوی در یک به یک‌ها و خلق موقعیت گل چیزی است که رافینیا ندارد و دمبله را در سطح بالاتری قرار می‌دهد. 

در واقع او همان مهره گمشده این روزهای بارسلوناست و ژاوی به شدت دلتنگش است. چندی پیش روبرت لواندوفسکی در مورد دمبله گفته بود، او بیشتر از هر کسی در بارسا شگفت‌زده‌اش کرد. بدون شک لوا نیز نبود دمبله را با همه وجودش حس کرده است.