به گزارش "ورزش سه"، یک شهروند ساحل عاجی در طول این مدت که جام ملت‌های آفریقا برگزار می‌شود، شاید تاکنون چهره سباستین هالر را بر روی خیلی از بیلبوردهای تبلیغاتی دیده باشد، اما هواداران این تیم مشتاق هستند تا در بازی امشب ساحل عاج مقابل نیجریه در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا شاهد حضور ستاره اصلی فوتبال کشورشان در جدال با عقاب‌های سبز باشند.

در بازی افتتاحیه اگرچه ساحل عاج در جدال با گینه بیسائو نبرد ساده‌ای داشت و توانست با نتیجه دو بر صفر پیروز شود، اما در کنار دفاع قدرتمند اگر یک مهاجم توانمند در خط حمله حضور داشته باشد می‌تواند موجب افزایش تعداد گل‌های تیم میزبان جام ملت آفریقا ۲۰۲۳ شود.

حال سباستین هالر که در تمرینات تیم ملی ساحل عاج حضور دارد، روز گذشته پس از مدت‌ها دوری از تمرینات خودش را آماده کرد تا برای بازی برابر نیجریه در دسترس باشد. او درباره شرایط فعلی بدنش گفت: روحیه من همیشه خوب است. هرگز چیزی برای شکایت ندارم. ناراحتی و تاسف برای خود هرگز راه‌حل درستی نیست.

1980018

او که پیش‌تر با بیماری سرطان نیز درگیر شده بود، اما موفق شد این بیماری را شکست دهد، نشان داده بود که انگیزه و ذهنیت بسیار قوی دارد. وی با اشاره به این موضوع تاکید کرد: هر کسی سهم خود را در چالش‌های زندگی دارد. ما نباید به این نگاه کنیم که چه کسی بیشتر رنج می‌برد یا چه کسی درد بیشتری دارد.

ساحل عاج در تاریخ فوتبالش دو مرتبه در سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۱۵ قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده و اکنون انتظار دارد در شرایط میزبانی سباستین هالر، به مانند دروگبا در خط حمله این تیم بدرخشد و شرایط را برای کسب عنوان قهرمانی مهیا سازد. هالر در ۲۲ بازی ملی ۸ گل به ثمر رسانده و اگر بیماری سرطان نبود، می‌شد عملکرد او را با آنچه ویکتور اوسیمن مهاجم درخشان تیم ملی نیجریه انجام داده مقایسه کرد.

حال باید دید در جدال امشب این دو چهره، که قرار است از ساعت ۲۰:۳۰ امشب برگزار شود کدام تیم به پیروزی می‌رسد؛ ساحل عاج در صورت پیروزی صعود خودش را مسجل می‌کند و نیجریه که در بازی قبلی برابر گینه استوایی متوقف شد، با پیروزی در بازی امشب مقداری مسیر صعود را هموار می‌سازد و طبعا شکست چیزی نیست که عقاب‌های سبز قاره نیم نگاهی هم به آن بیندازند.