به گزارش ورزش سه، تیم ملی کره جنوبی که با هدایت یورگن کلینزمن وارد جام ملت‌های آسیا شده است، در گام نخست خود بحرین را با نتیجه سه بر یک شکست داد و حالا در دور دوم مرحله گروهی مسابقات باید به مصاف اردنی برود که در دیدار اول خود با چهار گل مالزی را شکست داده است.

کره در شرایطی وارد این مسابقه خواهد شد که کیم سونگ گیو، دروازه‌بان این تیم، پس از بازی اول دچار پارگی رباط صلیبی شد و حالا قادر به همراهی این تیم در تقابل با اردن نخواهد شد.

یورگن کلینزمن، سرمربی تیم ملی کره، امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیش دیدار با اردن اظهار داشت: اردن یک حریف دشوار با توانایی‌های فردی برجسته است. ما به حریف‌مان احترام می‌گذاریم و آنچه مهم است این است که چقدر جلوی نقاط قوت حریف را می‌گیریم و چقدر خوب بازی می‌کنیم. خوب تمرین کردیم و مشتاقانه منتظر این بازی هستیم. ما برای یک ماموریت رسمی اینجا هستیم و باید این وظیفه را با موفقیت انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اردن را یک تیم دفاعی می‌داند، گفت: چطور تیمی که در بازی اول 4 گل به ثمر رسانده، می‌تواند یک تیم دفاعی باشد؟ آنها یک تیم هجومی هستند و بازی سختی برای ما خواهد بود. بازی را با احترام به حریف انجام خواهیم داد و با اعتماد به نفس بیش از حد وارد بازی نمی‌شویم. بازیکنان تیم ملی اردن طبق آنچه در بازی مالزی دیدم، خاص و خطرناک هستند و باید مراقب آنها باشیم تا غافلگیر نشویم. من درباره صعود مرحله بعدی مسابقات با بازیکنان صحبت کردم و به آنها گفتم که هر مسابقه برای ما مثل یک نبرد است.

کلینزمن در خصوص دیدارهای آینده کره عنوان کرد: هر مسابقه‌ای برای ما مهم است و باید به هر مسابقه را به صورت جداگانه نگاه کنیم. ما در حال حاضر به مصاف اردن خواهیم رفت و بنابراین اولویت ما رویارویی با اردن است. همانطور که اشاره کردم این مسابقه بسیار سخت و تعیین کننده خواهد بود و ما با قدرت وارد این مسابقه خواهیم شد.

سرمربی کره سپس در خصوص مصدومیت کیم سونگ گیو و پارگی رباط صلیبی او در تمرینات تیم گفت: به بازیکنان هم گفتم ما باید به خاطر کیم سونگ گیو تمام تلاش خود را در مسابقات انجام دهیم و بازی‌ها را با نتایج خوبی پیش ببریم. از اینکه کیم سونگ گیو اردو را ترک کرد، ناراحت هستم‌، اما او مصدوم است و باید بپذیریم که این هم بخشی از فوتبال است.

وی در مورد شرایط هوانگ هی چان، بازیکن ولورهمپتون که در بازی اول به دلیل مصدومیت از ناحیه ران از لیست خارج شد، گفت: او در شرایط خوبی است و شنیدم که دیگر درد ندارد.

کلینزمن در پاسخ چه برنامه‌ای برای پنج بازیکنی که در بازی اول کارت زردی دریافت کردند خواهد داشت، گفت: بازیکنان به خوبی می دانند که در صورت دریافت کارت‌های زرد نمی‌توانند بازی کنند. آنها باید به خوبی مدیریت شوند تا زمانی که اخطارها پاک شوند.