به گزارش "ورزش سه"، سوپرجام ایتالیا در شهر ریاض، عربستان سعودی برگزار می شود، جایی که برای اولین بار، چهار تیم در این رقابت شرکت می کنند و نایب قهرمانان سری آ و کوپا ایتالیا نیز به رقابتی چهارجانبه برای فتح سوپرجام اضافه شده‌اند.

ناپولی و فیورنتینا، مدافع عنوان قهرمانی سری آ و فینالیست سال قبل کوپا ایتالیا، دیشب در اول پارک ریاض به مصاف هم رفتند و بازی با پیروزی 3-0 ناپولی خاتمه یافت. اما تنها 7000 هوادار در سکوهای اول پارک حضور داشتند، جایی که دومین نیمه نهایی و فینال نیز برگزار خواهد شد و برگزارکنندگان قول استقبال بیشتر را داده اند.

تصمیم فدراسیون فوتبال ایتالیا برای برگزاری این رقابت ها در عربستان عمدتاً به دلایل مالی است زیرا بسیاری از هواداران عادی و اولتراها تیم های ایتالیایی به این کشور سفر نکرده اند.

1980470

لاریپوبلیکا گزارش می دهد که مبلغ جایزه برای باشگاه های سری آ در مجموع 23 میلیون یورو است. تیم قهرمان سوپرجام به وضوح بزرگترین بخش را دریافت می کند و 8 میلیون یورو از سوپرجام این فصل به دست می آورد. نایب قهرمان 5 میلیون یورو و تیم های سوم و چهارم هر کدام 1.6 میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

16 تیم دیگر سری A که در این رقابت ها شرکت نمی کنند، به طور مساوی مبلغ باقی مانده را تقسیم خواهند کرد.