به گزارش "ورزش سه"، مسابقات هفته آخر لیگ برتر زنان در نیم فصل اول، روز گذشته برگزار شد و در نهایت خاتون با برتری پر گل مقابل ایساتیس کران فارس، عنوان قهرمانی نیم فصل اول را از آن خود کرد. این درحالی بود که حدود یک ماه قبل این تیم به دلیل سانحه دلخراش تصادف، سه ستاره اصلی تیم خود را از دست داده بود. ملیکا محمدی در این سانحه تصادف درگذشت؛ بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی، دروازه‌بان اول تیم ملی زنان هم به دلیل مصدومیت شدید، ادامه فصل را از دست دادند.

به نظر می‌رسید یکی از اساسی‌ترین چالش‌های خاتون در ادامه فصل، پیدا کردن جایگزین مناسب برای خواجوی باشد. دروازه‌بانی که در تمام مسابقات خاتون در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت و به همین دلیل هم دیگر دروازه‌بان این تیم یعنی مهدیه مولایی فرصتی برای حضور در زمین پیدا نمی‌کرد. اما با مصدومیت خواجوی، مولایی به دروازه‌بان اصلی تیمش تبدیل شد و در طی سه مسابقه هم تنها یک گل دریافت کرد.

او که سال‌هاست به‌عنوان مربی دروازه‌بانان در خاتون و همچنین تیم ملی نوجوانان فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص قهرمانی خاتون در نیم فصل نخست گفت: ابتدا می‌خواهم در خصوص بازی هفته قبل مقابل پالایش گاز ایلام صحبت کنم. مسابقه‌ای که نتوانستیم سه امتیاز لازم را کسب کنیم و نتیجه آن بدون گل به اتمام رسید. این تیم واقعا در برابر ما فوتبال بازی نکرد. تمام برنامه آن‌ها ضد فوتبال بود و آمده بودند که یک امتیاز از ما بگیرند. زمین بسیار بدی داشتند که پر از پستی و بلندی بود و با توجه به بازی مالکانه و روی زمین تیم ما، پیاده کردن تاکتیک‌های لازم در این زمین غیرممکن شده بود. باید بگویم 90 درصد علت توقف ما در این مسابقه، زمین بد این تیم بود.

او ادامه داد: اوایل این مسابقه داور برای ما یک پنالتی هم اعلام کرد اما بعد با مشورت تصمیمش عوض شد. در همین بازی چند سوت علیه ما زده شد و یک پنالتی صد درصدی در دقایق پایانی هم برای ما اعلام نشد. نتیجه نه چندان مطلوبی که در ایلام گرفتیم سبب شد که اتفاقا با انگیزه بیشتری به مصاف حریف شیرازی برویم. ایاتیس کران فارس واقعا مقابل ما فوتبال بازی کرد و 10 گل هم وارد دروازه‌شان شد. اگر کمی ضد فوتبال بازی می‌کردند چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد.

مولایی در پایان گفت: در نیم فصل اول بیشتر از همه تیم‌ها ما از داوری متضرر شدیم اما دیدیم که آن‌ها طوری مانور دادند که انگار خاتون از داوری نفع برده و آن‌ها ضرر کردند. هم شهرداری سیرجان و هم ملوان در این فصل از داوری سود بردند اما روی یکی دو سوت اشتباه داوران طوری مانور می‌دهند که انگار هیچ سودی از اشتباهات داوری نداشتند. درحالی که در لیگ ما ضرر و منفعت داوری برای تمام تیم‌هاست. ما هم اگر اعتراضی به داوری نکردیم فقط به یک علت بود؛ نمی‌خواستیم تیم‌مان آرامشش را از دست بدهد و گرنه در بسیاری از مسابقات مثل بازی با ملوان و پالایش گاز ایلام، می‌توانستیم اعتراض جدی به داوری داشته باشیم.