به گزارش "ورزش سه"، اوپن استرالیا دست از شگفت زده کردن هواداران تنیس برنمیدارد. بعد از اینکه روز گذشته، در ملبورن یکی از هیجان انگیزترین روزهای شلوغ هفته اول یک اسلم سپری شد، امروز در آخرین بازی ها از دور سوم رقابت‌ها باز هم نتایجی عجیب رقم خوردند.

1981193

بزرگترین شگفتی بدون شک به حذف ایگا اشویانتک، رنک یک مقتدر زنان جهان و قهرمان تور نهایی کانکون مکزیک بود. فوق ستاره لهستانی در مقابل لیندا نوسکووا ستاره 19 ساله اهل چک قرار گرفت. بعد از پیروزی در ست اول همه انتظار یک برد ساده را برای او داشتند که رقیب جوانش به زیبایی ورق را برگرداند و بازی را در سه ست به سود خود به پایان رساند. ایگا بعد از کسب پنج پیروزی در رقابت های یونایتد کاپ بسیار آماده نشان داده بود و حذف زودهنگام برای او انتظار نمی رفت.  در دیگر بازی‌های مهم امروز بخش زنان ویکتوریا آزارنکا موفق به شکست یلنا استاپنکو شد و کینوان ژانگ ستاره چینی 21 ساله و الینا اسویتولینا هم با شکست رقبایشان به هفته دوم گرند اسلم اول سال رسیدند.

1981194

در بخش مردان، کارلوس آلکاراس که بعد از 200 بازی در سطح اول تنیس دنیا، برای اولین بار با رقیبی کوچکتر از خودش رو به رو می شد کار سختی برای صعود مقابل شانگ جون چنگ نداشت و حتی رقیبش به دلیل مصدومیت بعداز واگذار کردن دو ست در ابتدای ست سوم از ادامه رقابت انصراف داد. الکساندر زورف و دنیل مدودف هم با بردهایی سبک و سه سته به دور چهارم رفتند. شگفتی بخش مردان حذف کسپر رود توسط کامرون نوری و گریگوری دیمتروف توسط نونو بورژس پرتغالی بود. ستاره پرتغالی 26 ساله با این پیروزی برابر رقیب کهنه کار بلغار موفق شد برای کشورش تاریخ شازی کند و به اولین مرد پرتغالی تبدیل شود که به مرحله یک هشتم نهایی یک رقابت گرند اسلم صعود می کند.

1981195