به گزارش ورزش سه، تیم ملی نیجریه در سومین بازی از مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ به مصاف گینه بیسائو رفت که این بازی با پیروزی ۱ بر صفر نیجریه خاتمه پیدا کرد.

شاگردان خوزه پسیرو در تیم ملی نیجریه این سه دیدار خود را با سه نتیجه تساوی ۱-۱ مقابل گینه استوایی، برد ۱-۰ مقابل ساحل عاج و برد ۱-۰ مقابل گینه بیسائو پشت سر گذاشتند و علی رغم داشتن عناصر تهاجمی سعی دارد با کمترین میزان مالکیت توپ عقب بنشیند و در یک لحظه با تغذیه کردن اوسیمن به گل برسد.

نیجریه در طی ۲۰ دیداری که با خوزه پسیرو تجربه کرده ۴ برد با نتیجه یک بر صفر داشته و اغلب برد‌ها یا شکست‌هایش حداقل یک گل اختلاف دارند که این موضوع نشان می‌دهد او به خوبی درس استادانش را پاس شده است. 

خوزه پسیرو دستیار سابق کارلوس کی‌روش در رئال مادرید و همچنین خوزه پسیرو و ژوزه مورینیو با هم در دانشگاه تحصیل کردند. آنها از زمانی که خیلی جوان بودند یکدیگر را می‌شناختند و مورینیو در مصاحبه ای با Maisfutebol و TVI در سپتامبر 2014 در مورد ارتباط با پسیرو توضیح داد: اگر از من بپرسید که آیا من دوستی هم دارم فقط می‌توانم بگویم که مثلاً با پسیرو دوست هستم!

حال باید دید نیجریه در ادامه مسیر چه نتیجه‌ای خواهد گرفت و آیا پسیرو می‌تواند با قهرمانی در آفریقا نشان دهد که دروس یاد گرفته از کی‌روش و مورینیو را به خوبی بلد است.