به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه داوران حرفه‌ای فوتبال (PRSA) که نماینده داوران حرفه‌ای در آمریکای شمالی و کاناداست، به اعتصاب داوران لیگ آمریکا رای مثبت داده است.

این بدان معنی است که به احتمال زیاد، باید برای فصل جدید لیگ MLS که از تاریخ ۲۱ فوریه با بازی اینتر میامی و رئال سالت لیک آغاز می‌شود، داوران جایگزین انتخاب شود.

پیتر مانیکوفسکی، مذاکره‌کننده اصلی اتحادیه داوران با نماینده‌های فدراسیون، در مورد اعتصاب داوران گفت: «ما می‌دانستیم که سطح ناامیدی در بین داوران زیاد است. داوران از رشد ورزش فوتبال سودی نبرده‌اند و شرایط اکثر آنها مانند گذشته است. برای رسیدن به حق و حقوق، چاره‌ای جز اعتصاب وجود نداشت.»

اتلتیک گزارش داده که اتحادیه داوران در ازای پایان اعتصاب درخواست افزایش ۹۰ درصدی حقوق داشته که تقاضای بالایی است و انتظار می‌رود که به همین دلیل اعتصابات بسیار طولانی شود.

مشکل دیگر این است که فیفا قصد داشت برخی از قوانین جدید را به‌صورت آزمایشی در لیگ آمریکا اجرا کند و داوران اصلی لیگ برای اجرای این قوانین آموزش دیده‌اند. در صورتی‌که بازی‌ها با داوران جایگزین برگزار شوند، مسئولان مجبورند اجرای قوانین بازی را به تعویق بیندازند.