به گزارش "ورزش سه"، بارسا فردا در اولین بازی پس از حذف از کوپا دل ری در پی شکست 4-2 برابر بیلبائو، میزبان ویارئال است.

بارسا در لالیگا هشت امتیاز با خیرونا و هفت امتیاز با رئال فاصله دارد و حق اشتباه ندارد.

1979533

ژاوی در نشست خبری این بازی گفت: «خوشحالم که دوباره مقابل هواداران بازی می‌کنم. آنها به ما برای یک بازی خوب انرژی می‌دهند و ما به هواداران نیاز داریم. ویارئال ممکن است در مقطع بدی باشد، اما تیم‌های مارسلینو تهاجمی هستند و به خوبی سازمان‌دهی می‌شوند. آنها به وضوح می‌دانند که چه کاری باید در زمین انجام دهند. این یک بازی مهم است و باید به شکست از بیلبائو واکنش نشان دهیم. ما برابر بیلبائو خوب و شجاعانه بازی کردیم.»

وضعیت بالده: «ما با او و با پزشکان ملاقات کرده‌ایم. تصمیم شخصی است. اینکه آیا او عمل جراحی داشته باشد یا فیزیوتراپی کند. تحت هر شرایطی ما از او حمایت خواهیم کرد. بگذارید او خودش تصمیم بگیرد که چه چیزی بهتر است.»

شباهت وضعیت بالده با فاتی در مورد تصمیم برای جراحی (فاتی سال قبل جراحی نکرد و به ضررش شد): «یک مصدومیت ربطی به دیگری ندارد. پزشکان یک چیز را به او توصیه کرده‌اند، اما تصمیم‌گیری شخصی است. او جوان است و فقط 20 سال دارد. بالده یک فوتبالیست بسیار مهم است و حرفه‌ای طولانی در پیش دارد. ناحیه مصدومیت این دو متفاوت است.»

فرم لواندوفسکی: «در چهار بازی اخیر او سه گل به ثمر رسانده است. شاید بیشتر این احساس را داشته باشد که به او پاس آخر خوب نمی‌رسد اما او همچنان برای ما بازیکن مهمی خواهد بود. او یک رهبر ذاتی در زمین است. ما به دنبال رفع این مشکل هستیم و امروز باهم طولانی حرف زدیم. باید بگویم رختکنی با این کیفیت انسانی ندیده‌ام.»

1983252

کسب جام برای ادامه کار در بارسا: «نمی‌دانم. از بازی دوستانه که مقابل آرسنال شکست خوردیم، درباره تداوم حضور من صحبت کرده می‌شود ولی من آرام هستم. اینجا ما کار خوبی انجام می‌دهیم. من در واقعیتی متفاوت از واقعیت شما زندگی می‌کنم. من باشگاه را می‌شناسم و سر و صداها را درک می‌کنم. فوتبال بازی جزئیات است. دو سال و نیم است که مربی بارسلونا هستم و سال‌های زیادی به پایان نمانده وقتی می‌بینم پپ چهار سال در بارسا دوام آورد و لوئیس انریکه هم بعد از سه فصل رفت. شاید من هم رفتنی باشم.»

جدایی کلوپ از لیورپول در پایان فصل: «او را درک می‌کنم وقتی گفت انرژی ندارم.»

صحبت از انرژی برای ادامه کار: «من هر روز صبح از متخصص تغذیه، انرژی می‌خواهم (می خندد). جدای از شوخی، اکنون شرایط من خوب است و آرام هستم. شاید من تنها کسی هستم که واقعیت و وضعیت باشگاه را درک می‌کند. کار در بارسا سخت است و معتقدم همه تلاش برای پیشرفت داریم. در پایان فصل خواهیم دید کجای کار قرار داریم.»

پایان فصل: «من همیشه مثبت فکر می‌کنم. ما می‌توانیم به کورس قهرمانی لالیگا برگردیم. برای لیگ قهرمانان نیز هیچان و انگیزه لازم را داریم.»